Re: [Re]instalacja systemu

Autor: R.e.m.e.K <go_at_dev.null>
Data: Sun, 4 Nov 2012 20:39:23 +0100

Dnia Sun, 4 Nov 2012 20:10:42 +0100, BUNIEK napisa艂(a):

> Akurat interfejs ma znaczenie g艂ownie w odczytach sekwencyjnych a tego jest
> relatywnie ma艂o,

Nie zgadzam sie z tym. Owszem, odczyt sekwencyjny rosnie, ale rosnie tez
odczyt losowy, co jest chyba oczywiste. Odpalenie aplikacji, ktora ma exe
wielkosci kilkudziesieciu MB, oraz korzysta z dziesiatek DLL jest wyraznie
szybsze na SataIII niz SataII. Wiem, bo przerabialem oba polaczenia z
dyskiem Samsunga 830. Roznica jest wyrazna.

> cala pot臋ga SSD do czas dost臋pu kt贸ry jest o rz膮d wielko艣ci
> mniejszy ni偶 w dyskach magnetycznych w kt贸rych b.dobre maja 7 ms (a i tak
> nie zawsze te dane maja prze艂o偶enie). SSD maja czas dost臋pu na poziomie 0.1
> ms czyli naprawd臋 szybko. Kolejna bardzo wa偶na wielko艣ci膮 w dyskach SSD jest

To oczywiste.

> ilo艣膰 IOPS kt贸ry dla zwyk艂ego dobrego dysku mie艣ci si臋 w przedziale 120 -
> 200 IOPS a dla SSD 50.00 - 75.000+ IOPS, co jest spor膮 r贸偶nic膮.

IOPS na SataII tez mialem duzo nizsze niz na SataIII, co tez fatalnie wplywa
na prace w srodowisku wielozadaniowym, gdzie pracuje np. jak u mnie grubo
ponad 100 procesow.

> Oczywi艣cie praca z dyskiem SSD jest bardzo wygodna, start systemu zdecydowanie szybszy
> ale czy te 5 minut na godzin臋 pracy jest warte takiej r贸偶nicy w cenie ?

Zgaduje, ze nie masz SSD. Ten argument (o oszczedzaniu 5 minut) jest
koronnym wsrod krytykow, ktorzy SSD znaja z folderow reklamowych.

Zakoduj, ze uzycie SSD czyni system w kazdej sekundzie pracy bardziej
responsywnym, to jedna z kluczowych cech definiujacych komfort korzystania z
komputera.

--
pozdro
R.e.m.e.K