Re: Użyteczność starych komputerów

Autor: astro <r.ziomberWytnij_at_stop_dla_spamu!astronomia.pl>
Data: Sun, 19 Aug 2012 22:57:55 +0200

Atlantis wrote in <news:k0od3g$3j6$1_at_inews.gazeta.pl>
> Zastanawiam siê co zrobiæ z Sempronem. Jeszcze do niedawna moja rodzina
> u¿ywa³a poprzedniego peceta (Duron 700) w roli prostej maszynki do
> przegl±dania Sieci. Niestety on zestarza³ siê ju¿ jaki¶ czas temu.
> My¶la³em nad zainstalowaniem Semprona w jego miejscu.

Problem w tym, ze na jeszcze starszych plytach glownych Sempron moze sie w
ogole nie uruchomic, nawet nie "odtaktuje" procesora do nizszej,
obslugiwanej magistrali/mnoznika.

Polecam dystrybucje Linuksa ze srodowiskiem LXDE.
www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=linux_desktop_vitals&num=1

Sam w tej chwili wykorzystuje Athlona 1200MHz z 1.5GB DDR1 RAM. Fedora 17 z
LXDE. Przegladarka - Opera 12.50. Dziala... calkiem sprawnie. Oczywiscie
Flash nie zostal zainstalowany. 40tude Dialog pod WINE troche dlugo sie
uruchamia, ale pracuje znosnie :)
Na laptopie Dell C600 z PIII 850MHz i 512MB RAM pod Lubuntu bez problemu da
sie przegladac internet.

Linuks nie spowalnia z czasem jak Windows XP (brak rejestru).

--
Pozdrawiam
Radoslaw Ziomber