Re: SSD w netbookach i laptopach

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 19 Aug 2012 20:38:37 GMT

On 2012-08-19, Chris <spam_at_spam.de> wrote:
> Inny znaczy taki który chce się wyróżnić z tłumu i kupić laptop 2 x
> droższy od innych firm bardziej popularnych jak HP czy Dell o podobnych

Nie wiem czy w Polsce MacBooki jeszcze wyróżniają z tłumu. W krajach
bogatszych już nie. U nas iPhone'y też stały się pospolite, ale to
głównie dzięki ofertom abonamentowym.

> Markety rozumiem są w każdym mieście czy podajesz DC/Kraków/Gdańsk czy
> np. Wrocław albo inne duże miasto wojewódzkie ??
> Apple lansuje się tylko w paru dużych centrach handlowych .. jakoś nie
> widziałem ich w Tesco, Realu, Lidlu itp ...

A widujesz w Lidlu jakieÅ› inne laptopy...?

To oczywiste, że Apple robi swoje sklepy w dużych miastach. Sklep musi
zarabiać (choć akurat te ich iSpoty nie zarabiają sprzedażą tylko
"budowaniem wizerunku").

Laptop za 5k to nie towar pierwszej potrzeby. W naszym kraju to jest
raptem 40% średniej ceny zakupu samochodu, a po nową brykę to niektórzy
pół Polski przejeżdżają (a czasem szukają za granicą). Chyba mogą po
laptopa skoczyć do najbliższego dużego centrum handlowego :). Zresztą
jeśli kogoś stać na taki sprzęt, to albo w dużym mieście mieszka albo
bywa (na zakupy, w interesach). I w tym sensie te laptopy sÄ… Å‚atwo
dostępne, tzn. jak Ci zależy to znajdziesz.
Znacznie poprawia tę sytuację fakt, że Apple ma raptem kilka modeli
w ofercie, więc łatwo kupić. Inni producenci mają po kilkanaście
modeli i prawie każdy w kilku konfiguracjach.

Za to jeśli np. zależy Ci na Panasonic Toughbook, to masz rzeczywiście
problem :).

> Bo mieszkasz w dużym mieście dla tego widzisz sklepy Icośtam a to i tak

Mieszkam w Warszawie.

> chyba tylko w sieci MediaGroup. Ciężko znaleźć bo szkoda kasy na modele

Słowo daję, że nie wiem co to jest MediaGroup. Różnych rozmiarów
sklepy pod markÄ… Apple po prostu sÄ… powszechne.
http://www.apple.com/pl/buy/locator/map.html?tySearch=1&viaProduct=2&viaSpecial=-1&strCountry=POL&q=warszawa

Zapewne tradycyjnych sprzedawców jest jeszcze trochę więcej niż w ich
bazie, a wirtualnych (tzn. punktów odbioru osobistego) - kilkukrotnie
więcej.

pozdrawiam,
PK