Re: Użyteczność starych komputerów

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue, 21 Aug 2012 18:19:14 +0200

W dniu 2012-08-19 22:57, astro pisze:

> Problem w tym, ze na jeszcze starszych plytach glownych Sempron moze sie w
> ogole nie uruchomic, nawet nie "odtaktuje" procesora do nizszej,
> obslugiwanej magistrali/mnoznika.

Źle mnie zrozumiałeś. Został mi cały komputer z Sempronem 2500+ na
Abicie NF-7, z 768 MB RAM-u. Myślałem o zainstalowaniu go w miejscu
wysłużonego Durona 700, którego jeszcze jakiś czas temu rodzina używała
do przeglądania Internetu, obejrzenia jakiegoś film DVD/DivX itp.

> Flash nie zostal zainstalowany.

I właśnie to może stwarzać pewien niewielki problem. Brak flasha - brak
YouTube'a. ;) No chyba, że ktoś przygotował osobny program pod
Windowsa/Linuksa, który zajmowałby się obsługą tego serwisu poza
przeglądarką? Skoro da się to zrobić pod urządzenia mobilne, to można by
też na zwykłym pececie...

> Na laptopie Dell C600 z PIII 850MHz i 512MB RAM pod Lubuntu bez problemu da
> sie przegladac internet.

Hmm... Leży u mnie gdzieś poczciwy IBM ThinkPad T23 - P3 1,13 GHz (jeśli
mnie pamięć nie myli), 256 MB RAMu. Może faktycznie spróbowałbym dołożyć
trochę pamięci i zainstalować Lubuntu. Bo pod Windowsem niestety dość
mocno muli...