Użyteczność starych komputerów

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat, 18 Aug 2012 17:41:29 +0200

Ostatnio dokonałem w końcu wymiany komputera. Stary Sempron 2500+
zaczynał zamulać w podstawowych zastosowaniach, nawet na czystym
systemie. Przycięcia pojawiały się w tak trywialnych zastosowaniach jak
przeglądanie stron czy oglądanie YouTube na niskiej rozdzielczości
(jeśli w tle coś innego zaczynało sobie rościć prawo do zasobów).

Kupiłem więc nowy sprzęt z Dual Core.

Zastanawiam się co zrobić z Sempronem. Jeszcze do niedawna moja rodzina
używała poprzedniego peceta (Duron 700) w roli prostej maszynki do
przeglądania Sieci. Niestety on zestarzał się już jakiś czas temu.
Myślałem nad zainstalowaniem Semprona w jego miejscu.
Ktoś z was orientuje się może czy to ma sens? Jeśli dołożę mu trochę
RAM-u (w tej chwili jest 768 MB) i postawię jakiegoś lżejszego,
aczkolwiek intuicyjnego Linuksa (Xubuntu?) będzie się jeszcze przez
jakiś czas nadawał do użytku?

A może macie jakiś pomysł na zagospodarowanie Durona, już bardziej w
ramach ciekawostki? JakiÅ› ekstremalnie lekki Linuks i lekka przeglÄ…darka?