Re: SSD w netbookach i laptopach

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 18 Aug 2012 13:07:40 GMT

On 2012-08-18, neo <dyletant_at_yahoo.pl> wrote:
> Ok, rozumiem. Boj臋 si臋 tylko, 偶e co艣 innego b臋dzie mniej trwa艂e.
> Mo偶liwe, 偶e na co艣 takiego si臋 zdecyduj臋. Czy znasz co艣 o podobnych
> parametrach w niemetalowej obudowie? Czy ultrabooki w niemetalowych
> obudowach?

Nie jestem a偶 tak dobrze zorientowany, ale modeli nie ma wiele.
Znajd藕 je na skapiec.pl (jest nawet podgrupa "ultrabooki" :)) i sprawd藕
na stronach producenta, z czego je robi. Te, kt贸re widzia艂em na 偶ywo,
by艂y z aluminium/magnezu.

> I jeszcze jedno, za pozwoleniem, czy trwa艂o艣膰 jest por贸wnywalna z
> Sony?

Ja nie jestem przekonany do tej "trwa艂o艣ci Sony", kt贸r膮 tak wychwalasz,
ale powiem Ci tak. Tylko raz w 偶yciu widzia艂em osob臋 z Sony Vaio
starszym ni偶 ~3 lata: pewnego profesora na moim wydziale. Za to pe艂no
jest os贸b u偶ywaj膮cych starych IBM, HP czy Dell. Tak偶e na allegro nie ma
zatrz臋sienia starych lapk贸w Sony.

Oczywi艣cie mog膮 by膰 r贸偶ne powody tego stanu rzeczy.
Mo偶e Sony nie s膮 tak trwa艂e jak s膮dzisz :).
A mo偶e po prostu specyficzny klient kupuj膮cy Sony Vaio (raczej maj臋tny,
zazwyczaj kieruj膮cy si臋 mod膮) zmienia laptopa bez konieczno艣ci (tzn.
sprawnego, wystarczaj膮co mocnego), a starych sztuk nie sprzedaje, bo mu
to nie robi wielkiej r贸偶nicy :).

> No to musz臋 zajrze膰 co ja tam ma na tym dysku, bo pami臋tam, 偶e ze 120G
> mam tylko 34G wolnych a do tej pory instalowa艂em tylko W7 i troch臋
> drobnicy.

Mo偶e masz mn贸stwo punkt贸w odzyskiwania albo 艣mietnik bez limitu? :)
U偶ywasz czasem tego wbudowanego narz臋dzia do czyszczenia partycji?
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Disk_Cleanup ]

U mnie to wygl膮da tak:
C:\Windows - 14 GB
C:\Users (g艂贸wnie .AppData - pliki zapisywane przez programy) - 6 GB
C:\Program Files - 6 GB
oraz tzw. "My Documents" ~ 3GB, ale mam to na partycji z magazynem

Pewnie po jakim艣 sensownym czyszczeniu da艂oby si臋 troch臋 obci膮膰
(szczeg贸lnie z tego .AppData).

pozdrawiam,
PK