Re: SSD w netbookach i laptopach

Autor: neo <dyletant_at_yahoo.pl>
Data: Sat, 18 Aug 2012 06:42:16 -0700 (PDT)

On 18 Sie, 15:07, PK <k..._at_nospam.pl> wrote:

> Nie jestem aż tak dobrze zorientowany, ale modeli nie ma wiele.
> Znajdź je na skapiec.pl (jest nawet podgrupa "ultrabooki" :)) i sprawdź
> na stronach producenta, z czego je robi. Te, które widziałem na żywo,
> były z aluminium/magnezu.

Dziękuję bardzo za zainteresowanie :)

Dobrze, pooglądam sobie to wszystko :)

Wiem, że moje pytania są typu "Czy krowy dają mleko czy Coca-Colę?" i
przepraszam, ale mimo wszystko wolę je zadać, żeby się przynajmniej z
grubsza ukierunkować.

> Ja nie jestem przekonany do tej "trwałości Sony", którą tak wychwalasz,
> ale powiem Ci tak. Tylko raz w życiu widziałem osobę z Sony Vaio
> starszym niż ~3 lata: pewnego profesora na moim wydziale. Za to pełno
> jest osób używających starych IBM, HP czy Dell. Także na allegro nie ma
> zatrzęsienia starych lapków Sony.

Rozumiem. A Toshiba jest trwała?

> Oczywiście mogą być różne powody tego stanu rzeczy.
> Może Sony nie są tak trwałe jak sądzisz :).
> A może po prostu specyficzny klient kupujący Sony Vaio (raczej majętny,
> zazwyczaj kierujący się modą) zmienia laptopa bez konieczności (tzn.
> sprawnego, wystarczająco mocnego), a starych sztuk nie sprzedaje, bo mu
> to nie robi wielkiej różnicy :).

Oprócz nowego pudła nad którym zastanawiałem się ponad miesiąc (i7,
120SSD, HD2T, RAM32G itd) mam starego przenośnego delika 1.6GHz,
RAM1G, HD70G. Czy ten delik jest już do wymiany, czy normalni ludzie
powiedzieliby, że jest jeszcze ok?

> Może masz mnóstwo punktów odzyskiwania albo śmietnik bez limitu? :)

Ok, sprawdzę to (w tej chwili jestem poza domem z delikiem :)

> Używasz czasem tego wbudowanego narzędzia do czyszczenia partycji?
> [http://en.wikipedia.org/wiki/Disk_Cleanup]

Nie korzystałem jeszcze z tego, ale dziękuję, sprawdzę :)

> U mnie to wygląda tak:
> C:\Windows - 14 GB
> C:\Users (głównie .AppData - pliki zapisywane przez programy) - 6 GB
> C:\Program Files - 6 GB
> oraz tzw. "My Documents" ~ 3GB, ale mam to na partycji z magazynem
>
> Pewnie po jakimś sensownym czyszczeniu dałoby się trochę obciąć
> (szczególnie z tego .AppData).

Dziękuję, sprawdzę to. Faktycznie wygląda tak jakbym coś większego
przeoczył (może poza śmietnikiem :)

Pozdrawiam,

n.