Re: Wybór grafiki do Flash 1080p youtube, google map, bluray

Autor: jędrek <wytnijandx3wytnij_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue, 14 Aug 2012 17:18:43 +0200

"maX" news:k08fcc$enc$1_at_atena.e-wro.net

> Oddzielną sprawą jest np. to że w najnowszej wersji Chrome (21) dla WinXP
> Google po prostu wyłączył wszelką akcelerację z karty graficznej (czyli
> "video rendering" i "video decoding") i wszystko liczy procesor.

Lecę na starym FireFox 3.6.28
Czym tłumaczyć takie wyłączenie? Zmowa z producentem procesorów? ;)
Obecnie mam Athlon II X2 260, uważam że za słaby nie jest do moich celów.
W końcu nie chcę grzejnika mieć z kompa i bulić za prąd.

> Ale zwykłe mapy czy MapsGL?

Zwykła mapa http://maps.google.pl/maps?hl=pl
I od czasu do czasu włączam na niej "ludkiem" streetview.
Wtedy też widać, że się karta dławi przy obrocie :)
Takie streetview to już chyba bardziej środowisko gry przypomina stąd i
większe wymagania od karty?

> Czyli karty AMD, mają mniejszy pobór mocy niż nVidie.
> Geforce 520 ma pobór mocy 30W (tyle AFAIR miał 7300GT),
> Radeony będą miały jeszcze mniej.

Skąd można wyczytać takie dane o poborze mocy?
Interesuje mnie moc konsumowana przez kartę w stanie spoczynku (nic nie
robimy, monitor wyłączony, chodzi tylko sam blaszak, bo np coś tam się
ściąga) i moc konsumowana w stresie gdy karta idzie na max swoich
możliwości.

Czy szerokość magistrali 64bit a 128bit ma dla mnie znaczenie?
Stara karta miała magistralę 128bit więc nie chciałbym aby odbiło się to
potem zauważalnie na wydajności przy moich zastosowaniach.
Generalnie chodzi o kartę powyżej której już nic nie zauważę zwiększenia
szybkości i odciążenia procesora płyty głównej przy oglądaniu HD zarówno
przez flash-a na stronie jak i bezpośrednio z pliku za pomocą Media Player
Classic. Czyli gdzie obecnie jest ustalona sprzętowa granica powyżej której
tylko upycham kasę sprzedawcy a osiągów większych nie będę miał?
Czyli obrót na mapie i nie widzę, że się dławi (wykluczamy tutaj czkawkę na
łączu i niemożność pobrania w danej chwili danego wycinka mapy, bierzemy
tylko czas potrzebny na narysowanie mapy). Bo nie chciałbym aby po zakupie
okazało się, że trzeba było dołożyć jeszcze stówkę i mieć spokój z
dławieniem.