Re: Wybór grafiki do Flash 1080p youtube, google map, bluray

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Thu, 16 Aug 2012 02:02:35 +0200

Użytkownik "jędrek" <wytnijandx3wytnij_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> "maX" news:k08fcc$enc$1_at_atena.e-wro.net

> Lecę na starym FireFox 3.6.28

Taki stary Firefox może być przyczyną spowolnień. Doinstaluj tymczasowo
jakąś nowocześniejszą przeglądarkę i sprawdź czy jest lepiej.

> Czym tłumaczyć takie wyłączenie? Zmowa z producentem procesorów? ;)

Wstawili jakiegoś nowego Flasha do Chrome 21 i są z nim problemy pod WinXP.
W efekcie filmy na youtube są w całości liczone przez procesor, bez żadnego
wsparcia karty graficznej. Ale napewno to poprawią w przyszłości.

> Obecnie mam Athlon II X2 260, uważam że za słaby nie jest do moich celów.
> W końcu nie chcę grzejnika mieć z kompa i bulić za prąd.

Powinien dac rady.

> Zwykła mapa http://maps.google.pl/maps?hl=pl
> I od czasu do czasu włączam na niej "ludkiem" streetview.
> Wtedy też widać, że się karta dławi przy obrocie :)
> Takie streetview to już chyba bardziej środowisko gry przypomina stąd i
> większe wymagania od karty?

Firefox 3 nie obsługuje WebGL, więc nie można skorzystać z MapsGL (to zwykłe
mapy googla, ale akcelerowane przez GPU a nie CPU).
Jak już wyżej pisałem doinstaluj tymczasowo nowszą przeglądarkę, pewnie
nawet zwykłe mapy (liczone tylko przez CPU) przyspieszą, a MapsGL tym
bardziej. I zainstaluj najnowsze sterowniki do tego 7300GT.

> Skąd można wyczytać takie dane o poborze mocy?

Np. na stronach producenta.

> Interesuje mnie moc konsumowana przez kartę w stanie spoczynku (nic nie
> robimy, monitor wyłączony

Jak monitor wyłączony to najlepiej sprawują sie te nowe Radeony serii 7. One
juz idle biorą bardzo mało prądu, a jak się jeszcze wyłączy monitor to
przechodzą w taki stan zasilania, że łykają 3 waty. Tyle ze najtańszy 7750
to 350 zł.

> chodzi tylko sam blaszak, bo np coś tam się ściąga) i moc konsumowana w
> stresie gdy karta idzie na max swoich możliwości.

Jak nie grasz to ta karta nigdy nie będzie pracować na maksa. Więc skoro
Geforce 520 bierze w grach 30W, to przy odtwarzaniu filmów youtube albo
MapsGL łyknie najwyżej kilkanaście W.

> Czy szerokość magistrali 64bit a 128bit ma dla mnie znaczenie?

Nie.

> Stara karta miała magistralę 128bit więc nie chciałbym aby odbiło się to
> potem zauważalnie na wydajności przy moich zastosowaniach.

7300GT jest na DDR2. A nowa karta będzie na DDR3, a DDR3 64-bit ma taką sama
przepustowość co DDR2 128-bit.

> [...]
> szybkości i odciążenia procesora płyty głównej przy oglądaniu HD zarówno
> przez flash-a na stronie jak i bezpośrednio z pliku za pomocą Media Player
> Classic. Czyli gdzie obecnie jest ustalona sprzętowa granica powyżej
> której tylko upycham kasę sprzedawcy a osiągów większych nie będę miał?
> Czyli obrót na mapie i nie widzę, że się dławi (wykluczamy tutaj czkawkę
> na łączu i niemożność pobrania w danej chwili danego wycinka mapy,
> bierzemy tylko czas potrzebny na narysowanie mapy). Bo nie chciałbym aby
> po zakupie okazało się, że trzeba było dołożyć jeszcze stówkę i mieć

Najlepszy obecnie engine do filmów ma (z tanich kart) Geforce 520. Choć w
praktyce to pewnie wystarczyłby Geforce 8400.
Ale jak już wyżej pisałem - wypróbuj jak youtube i góglmapy chodzą na
nowoczesnej przeglądarce, bo może sie okazać że to nie hardware ale software
jest wąskim gardłem. Choć i na starym Firefox wymiana karty powinna znacznie
przyspieszyć odtwarzanie filmów na youtube.