Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)

Autor: Tom01 <news_at_pl.mastiff.popraw.kolejnosc>
Data: Thu, 21 Jun 2012 18:17:53 +0200

W dniu 21.06.2012 01:46, neo pisze:
> Podobno, ze jak się godzinę popracuje na Mackintoshu, to się jest
> zahipnotyzowanym do końca życia? Tak mi pan powiedział.

Aż tak to może nie, ale ludzie po miesiącu pracowania pod OSX
(niekoniecznie na Macu, ludzie stawiają makówkowy system na PC),
zaczynają dochodzić do wniosku, za jakie grzechy tyle lat męczyli się z
Windows. OSX to zupełnie inny system, to jest Unix a nie lepianka Dosa,
VMSa i Bóg wie czego. Inna konstrukcja, jakość działania, do tego
świetny interfejs. Sporo ludzi przesiada się z Win na OSX ale w drugą
stronę praktycznie nie. Coś w tym musi być, tak na chłopski rozum.

Nie chcę się wdawać w świętą wojnę, ale muszę jednak napisać, że
praktycznie wszystko co wymienił P. Przemek jako wady, to wierutne
bzdury. Oczywiście są pewne ograniczenia sprzetowe, np w rozbudowie, ale
prawie takie same jak każdym w innym firmowym sprzęcie.

Na koniec jeszcze słowo o planowanym czasie użytkowania. Prosze zwrócić
uwage że stare, nawet bardzo stare makówki z procesorami PPC G4 i G5
chodzą za nieliche pieniądze na Allegro. I co ciekawe są praktycznie w
pełni funkcjonalne. Większość współczesnego oprogramowania normalnie
działa z akceptowalną prędkością. Pecet-składak z tego samego okresu
dawno jest już zmielony na złomie. Z ciekawostek, niedawno dokupiłem do
celów technicznych Powermaca, to poprzednik Maców Pro. Wersja z dwoma
dwurdzeniowymi G5. Wymieniłem dysk, dorzuciłem pamięci i w testach
użytkowych jest zaledwie o połowę wolniejszy od nowych Maców Pro z
najnowszymi Xeonami a 5x tańszy.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!