Re: HDMI i aspect ratio

Autor: omega_fan <oommff_at_nospam.com>
Data: Tue 17 Jan 2012 - 09:40:05 MET

On 01/16/2012 09:34 PM, mvoicem wrote:
> Mam podłączonego laptopa do monitora (LG M237WDP) przez HDMI. Mam z nim
> taki problem, że za każdym razem jak się go włący, defaultowo ustawia
> się na aspect ratio 16:9 i muszę go ręcznie (w dodatku pilotem który
> zawsze jest poza zasięgiem rąk) przestawiać na 1:1. Trochę upierdliwe.
>
> Pytanie do grupy - czy standard HDMI w ogóle pozwala na to żeby komputer
> wymuszał na monitorze stosunek rozmiarów? Nie wiem czy mam kopać jak
> zrobić żeby się automatycznie ustawiał, czy też jest to po prostu
> niemożliwe i mam się przyzwyczaić.

Nie ma czegoÅ› takiego.
Po HDMI wychodzi sygnał w określonym trybie (rozdzielczości) i tyle.

Telewizor czy monitor może go skalować albo nie.
To jest kwestia danego modelu.
Na przykład mój Samsung pamięta ustawienia skalowania dla danego wejścia
HDMI i mogę sobie ustawić 1:1 piksel i zostanie to zapamiętane.