HDMI i aspect ratio

Autor: mvoicem <mvoicem_at_gmail.com>
Data: Mon 16 Jan 2012 - 21:34:41 MET

Mam podłączonego laptopa do monitora (LG M237WDP) przez HDMI. Mam z nim
taki problem, że za każdym razem jak się go włący, defaultowo ustawia
się na aspect ratio 16:9 i muszę go ręcznie (w dodatku pilotem który
zawsze jest poza zasięgiem rąk) przestawiać na 1:1. Trochę upierdliwe.

Pytanie do grupy - czy standard HDMI w ogóle pozwala na to żeby komputer
wymuszał na monitorze stosunek rozmiarów? Nie wiem czy mam kopać jak
zrobić żeby się automatycznie ustawiał, czy też jest to po prostu
niemożliwe i mam się przyzwyczaić.

p. m.