HDMI->dvi+audio[Re: HDMI i aspect ratio]

Autor: mvoicem <mvoicem_at_gmail.com>
Data: Tue 17 Jan 2012 - 10:38:42 MET

(17.01.2012 09:40), omega_fan wrote:
[...]
> Nie ma czegoÅ› takiego.
> Po HDMI wychodzi sygnał w określonym trybie (rozdzielczości) i tyle.
>
> Telewizor czy monitor może go skalować albo nie.
> To jest kwestia danego modelu.
> Na przykład mój Samsung pamięta ustawienia skalowania dla danego wejścia
> HDMI i mogę sobie ustawić 1:1 piksel i zostanie to zapamiętane.

Tego się obawiałem :(

Wobec tego następne pytanie: czy zna ktoś jakieś rozwiązanie, kosztujące
dużo mniej niż $300 :), które pozwoliłoby mi na wysłanie ze złącza HDMI
w laptopie obrazu do monitora (przez DVI) oraz dźwięku na głośniku?

Czyli jakiÅ› kabel z jednej strony HDMI, z drugiej strony DVI + gniazdo
jack.

Znalazłem jedno takie gdzieś, ale kosztuje straszne pieniądze.

Kablem HDMI->DVI mogę podłączyć monitor, ale wtedy potrzebuję drugiego
kabla do podłączenia głośników. Raz że to dodatkowy kabel na biurku, dwa
- że jakiś geniusz umieścił w moim hp gniazdo jack z przodu, więc
non-stop zahaczałem o nie klawiaturą i po jakimś czasie bym po prostu
wyłamał.

p. m.