Re: HDMI i aspect ratio

Autor: mvoicem <mvoicem_at_gmail.com>
Data: Tue 17 Jan 2012 - 10:34:48 MET

(17.01.2012 08:52), boxfish wrote:

> No to ustaw w lapku odpowiednią rozdzielczość, w czym problem ?

Ale przecież w lapku jest odpowiednia rozdzielczość. Cały czas ta sama.
Przecież tłumaczę, nie chodzi o rozdzielczość, chodzi o aspect ratio
wyświetlany na monitorze.

Jeszcze raz, trochę inaczej: monitor domyślnie traktuje obraz tak, że
lekko go przycina z góry i z dołu. To ma pewnie sens w przypadku filmów
(żeby nie wyświetlać jednopikselowych "szumów" na krawędzi obrazu które
ponoć niektóre odtwarzacze DVD generują), ale nie bardzo w przypadku
obrazu pulpitu, gdzie przy górnej i dolnej krawędzi ekranu są
najistotniejsze miejsca sterowania systemem (paski, menu itd...)

p. m.