Re: HDMI i aspect ratio

Autor: z <zch280672_at_gazeta.pl>
Data: Tue 17 Jan 2012 - 14:07:32 MET

W dniu 2012-01-17 09:40, omega_fan pisze:

> Nie ma czegoś takiego.
> Po HDMI wychodzi sygnał w określonym trybie (rozdzielczości) i tyle.
>
> Telewizor czy monitor może go skalować albo nie.
> To jest kwestia danego modelu.
> Na przykład mój Samsung pamięta ustawienia skalowania dla danego wejścia
> HDMI i mogę sobie ustawić 1:1 piksel i zostanie to zapamiętane.

Kiedyś czytałem o "bajzlu" panującym właśnie w kwestii sygnału w HDMI o
proporcjach obrazu.
Producenci robią po swojemu i różne urządzenia nie mogą się dogadać.

PS. Mój Tv po Euro z tunera sat bardzo ładnie rozpoznaje czy program
jest 4/3 czy 16/9 i stosownie do tego przyjmuje wybrane do tego moje
ustawienie. Jeszcze jeden powód żeby się na razie powstrzymywać z
zakupami :-(