Re: Ceny dysków

Autor: .Peeter <peeter993_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Tue 25 Oct 2011 - 20:34:59 MET DST

"Andrzej" wrote:
> Z HDD było podobnie. Kupowało się HDD z bad sektorami
> i to była norma i ileś tam % badów mogło być.

Pierwsze słyszę. A jak na jakimkolwiek dysku wywaliło mi bady, wymieniali
mi na gwarancji. Moim pierwszym własnym dyskiem był Seagate 1,2GB AFAIR.
Chociaż w czasach rozrostu pojemności dysków więcej urządzeń mi padło
z winy łożyska/głowic/elektroniki, niż badów. Choćby pamiętne IBM DTLA,
czy Fujitsu na łożyskach olejowych.

> Ale ten HDD na dane może być już wolny, a więc i cichy i energooszczędny.

Na dane typu filmy, mp3, zdjęcia - ok. Ale wolny HDD na gry? Jakoś tak
średnio.

> Ja od jakiegoś czasu jestem zielonym maniakiem ciszy. Kupiłem najcichszy
> dysk na rynku. Był super, bo w ogóle go nie słyszałem. Na system jednak
> się nie nadawał...

A ja pewnego dnia wyjąłem z kompa oba dyski, kupiłem Samsunga F3 1TB,
skopiowałem dane, zaorałem eraserem poprzednie dwa i sprzedałem. :-)
Też jestem maniakiem cichych komputerów. :-)

> TAK!
> na SSD mam system i programy (20 GB)

Nie mam pojęcia jak to robisz. U mnie system + soft 45GB. Win 7 x64.

Dodatkowo jakieś 250GB na zdjęcia, muzykę, gry i inne dane. Pornoli
i filmów nie posiadam. :-)

> a żeby się przyjemniej pracowało, wszak o to przecież chodzi, prawda?

Owszem, zawsze chodzi o komfort. Tylko że jeśli miałbym mieć SSD
na system + soft i osobno HDD mechaniczny na resztę danych, to nie
widzę w tym większego sensu, wydający dźwięki mechaniczny HDD nadal
musi być w środku blaszaka.

> muzyke można, ale gier faktycznie nie. Ja na szczęście nie gram.

A widzisz, ja gram. :-)

> obecna sytuacja daje nadzieje, że będzie taniej.
> Tak sądze, a co będzie to najbliższe pół roku pokaże

Jednak nie sądzę, że 300 gigowy SSD, który byłby rozsądnym minimum
do mojego peceta, będzie kosztował sensowne pieniądze i będę mógł
sobie na taki pozwolić. :-)

Pozdrawiam
.Peeter