Re: Ceny dysków

Autor: Andrzej <andkas1XXX_at_wp.pl>
Data: Tue 25 Oct 2011 - 18:56:51 MET DST

".Peeter" wrote:

> "Andrzej" wrote:
> > SSD ma tylko jedną wadę - cenę
>
> Podobno jeszcze żywotność,

to tylko teza, nie do końca potwierdzona.
A nawet jeśli to słaby punkt SSD to przecież technologia
cały czas się rozwija. Pamięci SLC 0,14nm mogą być
wszechobecne i dla każdego.
Z HDD było podobnie. Kupowało się HDD z bad sektorami
i to była norma i ileś tam % badów mogło być.

> Nadal to jednak będzie SSD na system, HDD na resztę. Czyli bym się
> nie pozbył mechanicznego dysku z komputera.

Tak,
Ale ten HDD na dane może być już wolny, a więc i cichy i energooszczędny.
Taki dysk na system sie nie nadaje. Na trzymanie danych już tak.
Ja od jakiegoś czasu jestem zielonym maniakiem ciszy. Kupiłem najcichszy
dysk na rynku. Był super, bo w ogóle go nie słyszałem. Na system jednak
się nie nadawał...
Wtedy to właśnie podjąłem decyzje o zakupie SSD.

> Jeszcze powiedz, że na SSD 60GB, to na pewno uwierzę. :P

TAK!
na SSD mam system i programy (20 GB), a na cichym HDD dane
musiałem tylko zmienić filozofie i podejście do trzymania danych.
a mój komputer poza wiszeniem na forach i przeglądarkach) służy do :
- zgrywania filmów z karty SAT (ok. 10 GB dzienne)
- do obróbki tych danych (wybieranie pewnych sekwencji)
- zgrywania strumienie audia z netu (radio) i z zewnętrzego źródła
- obróbka
- programowania (Delphi)
- obróbki zdjęć z aparatów (codziennie coś jest do roboty)
- kupa programów pasjonackich

> To jest jedyna opcja. Ale po co drogie SSD na system,

a żeby się przyjemniej pracowało, wszak o to przecież chodzi, prawda?

> jak dużo taniej
> od duetu SSD na system + HDD na dane można kupić po prostu większy HDD.

to ja jestem tym szczęśliwcem, że mnie wiekszy jest niepotrzebny

> Słowem-kluczem jest tutaj "taniej".

> Ja mam w kompie jeden dysk, drugi jest zewnętrzny i służy jako magazyn
> rzadko używanych danych, archiwum i backup.

ja mam dwa (SSD+HDD) + archiwum

> Dla mnie główną zaletą SSD powinna być możliwość pozbycia się dysków
> mechanicznych, co by zaowocowało cichszym i chłodniejszym komputerem.
> Przy obecnych cenach SSD nadal trzeba mieć w komputerze dysk mechaniczny.

niestety, ale jak pisałem ten drugi dysk to może być już green, który może
być niesłyszalny

> Nie wyobrażam sobie trzymania muzyki i instalowania gier na wiecznie
> podpiętym dysku zewnętrznym, to jeszcze gorsze rozwiązanie od dysku
> mechanicznego wewnątrz blaszaka.

muzyke można, ale gier faktycznie nie. Ja na szczęście nie gram.

> Przejrzałem swoje dane. Zmieściłbym się na 300GB, gdybym zrobił ostre
> sprzątanie. SSD 300GB widzę za 2100zł. Sporo troszkę. :D

obecna sytuacja daje nadzieje, że będzie taniej.
Tak sądze, a co będzie to najbliższe pół roku pokaże