Re: Ceny dysków

Autor: Andrzej <andkas1XXX_at_wp.pl>
Data: Tue 25 Oct 2011 - 20:51:09 MET DST

".Peeter" wrote:

> Pierwsze słyszę. A jak na jakimkolwiek dysku wywaliło mi bady, wymieniali
> mi na gwarancji. Moim pierwszym własnym dyskiem był Seagate 1,2GB AFAIR.

ach... ja miałem na myśli pierwsze dyski.
10 i 20 MB - na nich był certykat z ilością badów
Te dyski padały czasem po kilku miesiącach.
Takie były początki.

> Chociaż w czasach rozrostu pojemności dysków więcej urządzeń mi padło
> z winy łożyska/głowic/elektroniki, niż badów.

jak sam widzisz, początki HDD nie były łatwe, więc nie skreślajmy
SSD słowami, że HDD są lepsze bo za kilkaset zł mam 2T pojemności.

> Na dane typu filmy, mp3, zdjęcia - ok. Ale wolny HDD na gry? Jakoś tak
> średnio.

trudno mi się na ten temat wypowiedzieć, bo nie gram.
W takim układzie trzeba zainwestować w SSD 120 GB, ale więcej
nie ma sensu.

> A ja pewnego dnia wyjąłem z kompa oba dyski, kupiłem Samsunga F3 1TB,
> skopiowałem dane, zaorałem eraserem poprzednie dwa i sprzedałem. :-)

zrobiłem to samo, bo miałem dokładnie ten sam dysk!
zamieniłem go na Seagate ST3500412AS

> Też jestem maniakiem cichych komputerów. :-)

> Nie mam pojęcia jak to robisz. U mnie system + soft 45GB. Win 7 x64.

jestem tym szcześliwcem, że moje programy nie zajmują dużo miejsca.
Choć muszę przyznać, że niektóre programy mam na HDD, te których przerzucenie
na SSD nie ma sensu, bo używam je okazjonalnie i ich długie ładowanie
nie przeszkadza mi.
Np. stary Flight Simulator 2004 - zajmuje 10 GB. Raz do roku odpalam.
To trzymam na HDD.