Re: Jak wyszukać duże pliki w XP ?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 06 Jul 2011 - 03:58:53 MET DST

"Przemek" iv099e$9ao$1@news.onet.pl

> Wydaje Ci się, a z Twoimi wyobrażeniami nie będę dyskutował. Zapytałem poważnie i oczekiwałem poważnej odpowiedzi.

I takiej udzieliłem.

> Dla mnie na jednym systemie operacyjnym stawianie kilku partycji jest kretynizmem.

Pamiętam opowiadania (ponoć autentyczne) z czasów wprowadzania sztućców...
Ileż było podobnych uwag o... Widełkach -- o widelcu... Pamiętam tez nauki
mycia w misce wstawianej w umywalkę...

 -- wstawiasz miskę tutaj
 -- wlewasz w nią wodę gorącą, później zimną,
    tak aby mieć tak ciepłą, jaką chcesz
 -- i myjesz się

Nie chodziło o to, że był oddzielny kran do wody zimnej i oddzielny do gorącej.
Nauk udzielił człowiek, który wcześniej czerpał wodę ze studni. Lał zimną do
miski, dolewał gorącą z garnka... Wodociągi niewiele zmieniły w jego sposobie
mycia się...

> Na siłę mogę wymyślić jedną zaletę: mniejsze jednostki alokacji,

??? Mniejsze niż??? W NTFS mogą być malutkie dla bardzo dużych partycji.
To nie FAT. :)

> ale przy dzisiejszych możliwościach systemów plikowych można tę niedogodność ominąć.

Nawet trzeba. :) Zresztą... Sektory najnowszych dysków już są większe niż były kiedyś...

> No ewentualnie jeszcze instalacja systemu na początkowych sektorach dysku, do których dostęp jest szybszy,

Dostęp? Raczej transfer jest szybszy. :)

> ale przy dyskach SSD ten problem nie istnieje,

Zanim Ty będziesz miał SSD chyba sto lat minie...

> a i przy starej technologii problem ten można rozwiązać porządnymi narzędziami.

Jakimi? Defragmentatorami? :)

> Cała reszta "zalet", co napisałem pod innym postem, to albo proszenie się o kłopoty, albo nieumiejętność używania narzędzi, ot co.
> Jak masz znowu odpowiadać o myciu rąk, to sobie daruj, już wiem co chciałem wiedzieć.

Że zabawa z partycjami to dla Ciebie trudna sprawa. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'