Re: Pytanie o sens stosowania SSD

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 10 Nov 2010 - 18:20:53 MET

W dniu 2010-11-09 19:49, Marek pisze:
> Właśnie czytam kartę katalogową. Super sprawa! A pamięć SSD jest na SLC
> co jeszcze bardziej podkręca atmosferę. Ceny są też bardzo przyzwoite.
>
> AnalizujÄ™
> http://www.seagate.com/docs/pdf/pl-PL/sales/momentus-xt-benchmark-results.pdf
> i nieco zmartwiło mnie, że w przypadku Adobe zysk jest zaledwie 15%. :-(
> To niezauważalna różnica. Zastanawiam mnie też dlaczego nie wykorzystuje
> się SATA3 i dlaczego Momentus XT dyskiem zewnętrznym dedykowanym
> laptopom a nie wewnętrznym - dla komputerów stacjonarnych. To głównie w
> nich stawia się na szybkość.
Momentus XT jest celowany jako dysk _systemowy_ do laptopów, nie jako
_ze_wnętrzny (to jest zwykły dysk 2.5" sata po prostu). W zwykłym
blaszaku też go można stosować z powodzeniem, zresztą parametry ma
całkiem dobre nawet w porównaniu do dysków 3.5", więc czemu nie.
Tyle że w blaszakach nic nie stoi na przeszkodzie (poza finansami) by
dać "zwykły" ssd na system, + 1-2TB "zwykły" hdd na dane.