Re: Pytanie o sens stosowania SSD

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Tue 09 Nov 2010 - 19:49:29 MET

W dniu 2010-11-09 19:14, BartekK pisze:

> Że jest w środku (o ile producent nie kłamie), ale z zewnątrz ty tego
> nie widzisz, działa jak przeźroczyste cache, widzisz tylko zwykły dysk o
> pełnej pojemności, a co on sobie z danymi robi i gdzie je przechowuje to
> jego sprawa. Na podstawie jakichś algorytmów sobie dane wybiera do
> trzymania w SSD (ale ich kopie też robi po chwili na hdd)

Ahhh ... rozumiem. Sądziłem, że to jakaś konfiguracja karkołomna typu
Raid :-D

Właśnie czytam kartę katalogową. Super sprawa! A pamięć SSD jest na SLC
co jeszcze bardziej podkręca atmosferę. Ceny są też bardzo przyzwoite.

AnalizujÄ™
http://www.seagate.com/docs/pdf/pl-PL/sales/momentus-xt-benchmark-results.pdf
i nieco zmartwiło mnie, że w przypadku Adobe zysk jest zaledwie 15%. :-(
To niezauważalna różnica. Zastanawiam mnie też dlaczego nie wykorzystuje
się SATA3 i dlaczego Momentus XT dyskiem zewnętrznym dedykowanym
laptopom a nie wewnętrznym - dla komputerów stacjonarnych. To głównie w
nich stawia się na szybkość.