Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Mikołaj Tutak <_at_nospam.com>
Data: Tue 11 May 2010 - 15:26:01 MET DST

W dniu 2010-05-11 10:28, Marek pisze:

> HD Tune podaje abstrakcyjne wielkości. Np burst< transferu chociaż
> transfer jest podobny do pomierzonego wcześniej.
>
> http://img404.imageshack.us/img404/4182/test1gi.png
> http://img232.imageshack.us/img232/5019/test3n.png

No ale to jest RAID0. Dyski SSD też można tak łączyć, zresztą najszybsze
bez RAID0 maja podobne lub lepsze transfery.

> Właśnie pobrałem Atto. Bardzo fajny programik - nie wymaga instalowania.
> Super! Oto testy:
>
> http://img34.imageshack.us/img34/5807/testatto.jpg

OK, masz RAID0 i testy syntetyczne wychodzą dla trasfery 2x wyższe ;-)

> [...]
> małych w kontekscie istnienia cache dysku, który optymalizuje dostęp do
> takich plików przede wszystkim? Ponadto nie mam pewności czy dysk poddawany
> regularnie defragmentacji będzie jakoś szczególnie mulił z w/w powodu przy
> starcie systemu, ładowaniu programów. Mam tylko empiryczne doświadczenie i
> to tylko z jedną konfiguracją jakiej sam obecnie używam. U mnie skok w
> czasie ładowania się czegokolwiek wzgledem poprzedniego rozwiązania to na
> oko 300-400% (tak mówi zegarek). Start samego Windows z aplikacjami typu
> program antywirusowy itp. skrócił się ok 6x.

Mam w pracy SSD i pomimo iż zastąpił WDC Raptora to zysk wydajności jest
łatwo zauważalny. Ponadto przeglądanie tony małych plików nie powoduje
hałasu normalnego dla szybkiego dysku twardego. To tytułem praktyki ;-)

--
pozdrawiam
	Mikoła