Re: rozkład sygnałów na złączu HDD (PATA)

Autor: Feromon <fer0m0n_at_wp.pl>
Data: Mon 26 Apr 2010 - 00:59:12 MET DST

Użytkownik "identifikator: 20040501" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w
wiadomości news:hr1qf9$7m9$1@mx1.internetia.pl...
> czy Ktoś z Was może widział gdzieś dobry poglądowy rysunek pokazujący
> kolejność numeracji pinów i ich przeznaczenie (rozkład sygnałów) w złączu
> PATA IDE?
>
> pogubiłem się zupełnie, czy złącze dysku twardego powinno jakby "dać się
> wpiąć" w gniazdko HDD na płycie głównej? czyli czy PIN 1 w złączu ma
> trafić w ten sam pin na gniazdku dysku?
>
> trochę zamieszałem, ale może Ktoś załapie... ~

Miałem dotąd wrażenie, że wycięcia złacza i "blokady" w złączach
zapewniają idiotoodporność podłaczania.
Ale widać wysiłki konstruktorów nie przewidziały Użytkownika 20040501.

Kolejność jest od 1 do 40. Od czasów niedawnych poprzedzielana masą
daje kolejność (w kablu) od 1 do 80. Od początku zaprojektowane by "dał się
wpiąć"
z obydwóch stron. W czym zatem "zamieszanie"? Zaraz to złącze do lamusa
odejdzie!!!!!
Jakaś praca dyplomowa w technikum czy co?

Feromon