rozkład sygnałów na złączu HDD (PATA)

Autor: identifikator: 20040501 <NOSPAMtestowanije_at_go2.pl>
Data: Sun 25 Apr 2010 - 18:25:06 MET DST

czy Ktoś z Was może widział gdzieś dobry poglądowy rysunek pokazujący
kolejność numeracji pinów i ich przeznaczenie (rozkład sygnałów) w złączu
PATA IDE?

pogubiłem się zupełnie, czy złącze dysku twardego powinno jakby "dać się
wpiąć" w gniazdko HDD na płycie głównej? czyli czy PIN 1 w złączu ma trafić
w ten sam pin na gniazdku dysku?

trochę zamieszałem, ale może Ktoś załapie...