Re: Zasilanie PoE na dużej odległości - większy zasilacz?

Autor: Grzegorz Krukowski <registered.user_at_op.pl>
Data: Mon 26 Apr 2010 - 00:45:41 MET DST

On Mon, 26 Apr 2010 00:10:06 +0200, Michal Kawecki <kkwinto@o2.px>
wrote:

>Jasne, ale gdzie widzisz te zabezpieczenia w przypadku UTP?
Jak sobie wepchnie 230V w skrętkę ...

>Jeśli taka instalacja doprowadzi do pożaru, w którym ucierpią jak
>najbardziej prywatne osoby, na przykład jego bliscy, to też pójdzie
>siedzieć.
Tak jak i przy każdym takim zdarzeniu. Jak zrobi to z głową, tj. tor
230 zabezpieczy, założy separację i wpakuje to w dobrą obudowę
izolacyjną, tak, że bez rozkręcania nie będzie mógł do tych 230V się
doktnąć, sam przewód ułoży poprawnie, to nie przewiduję większych
problemów z awaryjnością/bezpieczeństwem. Tylko że pewnie nie będzie
to się opłacało i albo zrobi na pajączka albo wymieni zasilacz ;) I
nie ma co demonizować, jak będzie takie coś wykonane z rozsądkiem i
pomyślunkiem technicznym to będzie bezpieczne.

Ale zaciekawiłeś mnie z tym ograniczeniem dot. kabla UTP. Czy
ograniczenie to wynika tylko z regulacji prawnych dot. obszaru
zastosowań tego kabla jako całości, czy jednak mimo oznaczenia np.
300V to izolacja może być wykonana słabiej lub mniej starannie niż
przewód energetyczny. Np. drut nawojowy emaliowany ma dość wysokie
napięcia probiercze ale jednocześnie norma dopuszcza w nim określoną
ilość uszkodzeń izolacji na jednostkę długiości. I to co nie
przeszkadza gdy drut jest stosowany zgodnie z przeznaczeniem może
zrobić kuku gdyby ktoś zaplanował zrobienie sobie ,,kabelka'' z czegoś
takiego ;)

Choć twój tok rozumowania popieram, gdyż gdyby dozwolić na wolną
amerykankę w tzw. miejscach publicznych to czarno to widzę.

--
Grzegorz Krukowski