Re: rozkład sygnałów na złączu HDD (PATA)

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Mon 26 Apr 2010 - 02:24:17 MET DST

"Feromon" napisał:

> [...]

Nie da się wpiąć, ponieważ zarówno złącze na płycie jak i złącze w dysku są
"męskie". Natomiast kolejność numeracji pinów jest zgodna.

> Miałem dotąd wrażenie, że wycięcia złacza i "blokady" w złączach
> zapewniają idiotoodporność podłaczania.

Nie zapewniają. Bo co z tego, że gniazda w dyskach i na płycie mają owe
wcięcia, skoro trafiają się taśmy z wtykami bez owych wypustek a co gorsza z
symbolicznie oznaczoną żyłą "1", której po ciemaku nijak się nie da
odróżnić.

JoteR