Re: Zasilanie PoE na dużej odległości - większy zasilacz?

Autor: Grzegorz Krukowski <registered.user_at_op.pl>
Data: Mon 26 Apr 2010 - 07:34:46 MET DST

On Mon, 26 Apr 2010 00:45:41 +0200, Grzegorz Krukowski
<registered.user@op.pl> wrote:

>Ale zaciekawiłeś mnie z tym ograniczeniem dot. kabla UTP. Czy
>ograniczenie to wynika tylko z regulacji prawnych dot. obszaru
>zastosowań tego kabla jako całości, czy jednak mimo oznaczenia np.
>300V to izolacja może być wykonana słabiej lub mniej starannie niż
>przewód energetyczny. Np. drut nawojowy emaliowany ma dość wysokie
>napięcia probiercze ale jednocześnie norma dopuszcza w nim określoną
>ilość uszkodzeń izolacji na jednostkę długiości. I to co nie
>przeszkadza gdy drut jest stosowany zgodnie z przeznaczeniem może
> [...]

Sprawdziłem izolacje w różnych kabelkach i wyszło, że bez sprawdzenia
co podaje producent to nie warto ryzykować. Np. Telefonika podeje dla
ich kabli tego typu, że napięcie prób to 1000VDC i 700 AC, dzięki temu
można je by zastosować do 230V, z drugiej strony mam przed sobą
kabelek wykonany w stylu AWM2835 co oznacza dopuszczalne napięcie 30V.
Innymi słowy - jak brak jasnego oznaczenia napięcia lub stylu AWM to
nie warto ryzykować.

--
Grzegorz Krukowski