Re: pecet z Matsonic Ms9158+ nie startuje od razu

Autor: MatJK <matjed_at_o2.pl>
Data: Fri 09 Apr 2010 - 13:32:16 MET DST

> Witam
>
> mam starego peceta z MB Matsonic Ms9158+, Pentium4, 1,6GHz podkrecony na 2 z
> hakiem.
> Problem jest taki ze po włączeniu fizycznie się uruchamia (ruszają wiatraki
> etc) ale monitor nie dostaje sygnału z karty (geforce 2 mx, wczesniej był
> jakis radeo i bylo to samo) i system operacyjny nie startuje (brak beepa
> biosu ktory domyslnie jest, nie słychac tez aby dysk pracował). Jeśli dać
> się mu nagrzać (kilka-kilkanascie sekund) i zresetować to rusza i potem nie
> ma z nim problemów.

> [...]
Jak były spuchnięte elektrolity w zasilaczu, to sprawdź czy sytuacja ponownie
się nie powtórzyła. Proponuję też podmienić zasilacz na jakiś konkretny choćby
FSP. Podejrzewam, że teraz masz jakaś totalną "kaszanę" typu Codegen, Megabajt
Rubikon, Deer itp. które, gdy wyleją elektrolity się wyrzuca, a nie je wymienia
bo za jakiś czas sytuacja się z reguły powtarza.
Jeśli wykonałeś Clear CMOS to przywróciłeś domyślne taktowania.