Re: Wolny dysk.

Autor: MatJK <matjed_at_o2.pl>
Data: Fri 09 Apr 2010 - 13:25:52 MET DST

> W biosie zmień tryb IDE na SATA.
> W trybie IDE dysk jest tak wolny. W SATA ma kilkadziesiąt MB/s.
>
> Niestety, zmiana trybu spowoduje, że system nie wystartuje i potrzebna
> będzie raczej reinstalacja jego.
> Natomiast ponieważ instalator XP nie wykryje sterowników do SATA
> oraz laptop nie ma stacji dyskietek, dlatego musisz przygotować
> płytę startową (ze zintegrowanymi sterownikami SATA) np: przez nLite.
>
> Ja tak przygotowałem i SATA działa poprawnie, a dysk ma pełną szybkość.
>
> Jacek

Menedżer urządzeń - kontrolery IDE/ATA/ATAPI i tutaj usuń podstawowy i
pomocniczy kanał IDE, po czym system uruchomi się ponownie i zainstaluje
kontrolery.

Po tej czynności wykonaj ponownie skan.
Tak jak ktoś wspomniał, nie zaszkodzi sprawdzić w jakiej kondycji jest dysk. W
tym celu uruchom np. Victoria for Windows i wklej screen z zakładki SMART.