Re: pecet z Matsonic Ms9158+ nie startuje od razu

Autor: Kicer <a_at_B.c>
Data: Sat 10 Apr 2010 - 13:03:06 MET DST

MatJK wrote:

> Jak były spuchnięte elektrolity w zasilaczu, to sprawdź czy sytuacja
> ponownie się nie powtórzyła. Proponuję też podmienić zasilacz na jakiś
> konkretny choćby FSP. Podejrzewam, że teraz masz jakaś totalną "kaszanę"
> typu Codegen, Megabajt Rubikon, Deer itp. które, gdy wyleją elektrolity
> się wyrzuca, a nie je wymienia bo za jakiś czas sytuacja się z reguły
> powtarza. Jeśli wykonałeś Clear CMOS to przywróciłeś domyślne taktowania.

pc nie dzialał przed moja wymiana kondensatorów i po wymianie, jakby mialy
napuchnac po jednym uruchomieniu to raczej by to była eksplozja ;)

ale fakt zasilacz firmy akyga, nie ma najlepszych opinii, jednakże podczas
pracy bardzo ladnie trzymie napięcia (+12 i jak i +5 trzymią się blisko
(około 1%) wartości nominalnych (zasilaczy kilka w reku mialem i tak
dokladnych wartosci nigdy nie widzialem).

co do biosu: wyciagnalem bateryjke (lepszej metody na kasowanie cmosu nie
znam ;) ), odpaliłem kompa, wyskoczyl bład że suma cmosu nieprawidłowa itd a
2,13 GHz jak były tak sa ;) )

w Biosie jest taki menu CPU PnP conf i w nim są pola jak cpu ratio itd ale
są nieaktywne - przy cpu ratio zaznaczona jest opcja locked i nijak nie da
się jej zmienic, wnioskuję ze cos hardwareowo jest na stałe ustawione.

pozdrawiam

--
Michał Walenciak
Kicer86 at gmail dot com