niech żyje Creative(.pl)

Autor: WS <wsondej_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 05 Feb 2010 - 19:37:42 MET

Problem i soft i hard, ale po kolei. Kupiłem kartę X fi Elite pro. Po
zainstalowaniu w Win 7 okazało się, że działa tylko jeden kanał audio.
Wejścia Lin1, Lin2, Auxiliary, mikrofon, S/PDIF, digital in ( w sumie w XP
jest 11 możliwości) nie działają. Mogę je sobie pooglądać na obrazku z
infromacją "kanał niedstepny". Oznacza to, że karta reklamowana jako
umożliwiająca zaawansowaną edycje dźwieku pod tym względem jest w Win 7
zupełnie nieprzydatna. Zacząłem korespondować z Creative.pl. Po paru
wymianach maili poinformowano mnie, że tryb Audio Creation mode w Win 7 po
protu nie działa. Prace trwają, ale termin ukończenie nie jest znany.
Zapytałem, gdzie jest umieszczona przez Creative informacja, że jedna z
najdroższych kart w Win 7 ma bardzo ograniczona funkcjonalność. I oto
nadeszła odpowiedź, którą przytaczam w całości, bo zawarta w niej filozofia,
nie wiem jak Was, ale mnie zaskoczyła, bo okazuje się, że kazdy posiadacz
sprzetu Creative'a może doznać aktu łaski, ale nie musi.

"Szanowny Panie (...)

Dziekujemy za kontakt z Creative Labs.

Firma Creative nie jest zobowiązana do wspierania produktu dla
wszystkich systemów operacyjnych. Nie jest też zobowiązana do wydawania
oprogramowania dla nowych systemów operacyjnych. Wydane sterowniki i
oprogramowanie dla nowych systemów operacyjnych jest dobrowolną wolą
firmy Creative.

Tomasz S(...)
Pomoc Techniczna
Firmy Creative Labs"