Re: niech żyje Creative(.pl)

Autor: Michał Bień <mbien_at_invalid.pl>
Data: Sat 06 Feb 2010 - 09:07:02 MET

W dniu 2010-02-05 19:37, WS pisze:

> Problem i soft i hard, ale po kolei. Kupiłem kartę X fi Elite pro. Po
> zainstalowaniu w Win 7 okazało się, że działa tylko jeden kanał audio.
> Wejścia Lin1, Lin2, Auxiliary, mikrofon, S/PDIF, digital in ( w sumie w
> XP jest 11 możliwości) nie działają. Mogę je sobie pooglądać na obrazku
> z infromacją "kanał niedstepny". Oznacza to, że karta reklamowana jako
> umożliwiająca zaawansowaną edycje dźwieku pod tym względem jest w Win 7
> zupełnie nieprzydatna.

        Hmmm, dlaczego mnie to nie dziwi. To samo przerabiałem z Live! i
Audigy. CT już ma taką politykę, że po wydaniu nowego systemu
praktycznie nie wypuszcza do niego sterowników wspierających w pełni
linie kart starszych, niż najnowsza. Pewnie by wspierać sprzedaż nowych
kart. Ale to ma krótkie nogi - ludzie to widzą. U mnie decyzja jest
podjęta - jeśli będę zmieniał kartę, to na prostszy model Xonara pod
PCI-E. Na razie siedzę na Audigy SB1394 pod Win7 i korzystam ze
sterowników z Visty. Jest w miarę OK. A brak wsparcia sprzętowego pod
DXS (poza OpenAL) to już wina MS. W szale "robienia dobrze" producentom
treści HD wyciął z DX warstwę HAL i prawie każda karta z mocnym DSP
działa jak byle wbudowany w płytę kodek audio, a piractwo jak miało się
dobrze, tak ma się nadal, tymczasem za TV, monitory, karty itp. z HDCP
płacimy przy każdym zakupie z własnej kieszeni.

> [...]
> nadeszła odpowiedź, którą przytaczam w całości, bo zawarta w niej
> filozofia, nie wiem jak Was, ale mnie zaskoczyła, bo okazuje się, że
> kazdy posiadacz sprzetu Creative'a może doznać aktu łaski, ale nie musi.
>
> "Szanowny Panie (...)
>
> Dziekujemy za kontakt z Creative Labs.
>
> Firma Creative nie jest zobowiązana do wspierania produktu dla
> wszystkich systemów operacyjnych. Nie jest też zobowiązana do wydawania
> oprogramowania dla nowych systemów operacyjnych. Wydane sterowniki i
> oprogramowanie dla nowych systemów operacyjnych jest dobrowolną wolą

        Coś mi się wydaje, że to jest zakończenie dłuższej korespondencji i tu
wylewasz żale, a wcześniej ostro po nich pojechałeś w stylu "zapłaciłem
- należy mi się". W prawie każdej takiej dużej firmie najpierw jest
okrągłe zlewanie klienta i grzeczne nawijanie waty na uszy. A że w obu
przypadkach frajera, który już kupił produkt mają w d*e, to zupełnie
inna sprawa.

Jak dla mnie stareńka Audigy1394 to była ostatnia karta CT. Chętnie
pozbyłbym się dźwiękówki z komputera (zajmuje cenne PCI 2.x), ale
niestety wbudowana w płytę VIA VT1708S, niby zachwalana, ma tak fatalny
- płaski, szumiący i czasem strzelający dźwięk, że nie da się tego
słuchać. Niestety - na chipie dźwięk się nie kończy. Pozostaje jeszcze
kwestia konwerterów i części pasywnej karty separującej ją od zakłóceń z
komputera. A to na wbudowanych jest zazwyczaj o kant d* potłuc :(

/Michał Bień