Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2

Autor: djs <djs_at_WYCIACH.poczta.onet.pl>
Data: Tue 02 Feb 2010 - 16:45:13 MET

Wiesław napisał (a):
> Dnia 01-02-2010 o 15:23:39 djs <djs@wyciach.poczta.onet.pl> napisał(a):
>
> Chyba jednak przesadzasz i trudno powiedzieć, że lekko :) Jak sobie dobrze
> przypominam to właśnie Gigabyte jako pierwszy podniósł poprzeczkę,
> wprowadzając technologię Ultra Durable, a to nie tylko lepsze kondensatory.

Czy ja wiem czy przesadzam - może troszkę ;) Po prostu zaskoczył mnie
poziom zarówno jakości samej płyty Asusa jak i oprogramowania do niej.
Co najbardziej mnie urzekło to bios i funkcja ACC pozwalająca na wybór,
który z dodatkowych rdzeni Phenoma II ma być aktywny.
U pozostałych producentów odblokowujesz wszystkie rdzenie albo żadnego -
tu masz wybór.

Ultra Durable jest OK - ale wszyscy producenci coś podobnego mają i nie
jest to żadna rewolucja. Asus opracował i umieścił na płycie specjalni
chip - ASUS EPU (Energy Processing Unit czyli Układ przetwarzania
energii firmy ASUS).

> Uprzedzenia nie są dobrym argumentem, lepiej piętnować słabe strony
> producentów.

Co do Gigabyte nie piszę mojej opinii jako człowiek uprzedzony do marki
Gigabyte tylko jako użytkownik ich wyrobów. Miałem 2 płyty od Gigabyte i
wystarczy mi na długi czas. Już za pierwszym razem postanowiłem, że płyt
od nich już nie kupię, ale dałem się przekonać reklamie i cenie. Gdy
naciąłem się drugi raz to musiałbym być masochistą, żeby ponownie kupić
Gigabyte.

Na przykład taki Asus. Nie potrafi na wszystkich swoich
> stronach poprawić błędu "5000 hrs". Czym więc się chwali :)
> Swego czasu zabłysnęli, dając do nawet b. drogich płyt najgorszą
> "dźwiękówkę" jaka była na rynku.

A ostatnio to nawet trafiły gdzieś na zachodzie do sprzedaży płyty z
pordzewiałymi kondensatorami :)

> Support wszyscy producenci mają podobny, więc nie wiem o jakich płytach
> piszesz. Gigabyte natomiast dodaje taki fajny gadżecik jak DualBios.

Patrz wyżej o funkcji ACC. Poza tym DualBios jest nie potrzebny, gdy
masz możliwość przywrócenia biosu z płyty cd/pendriva - ASUS CrashFree
BIOS3. Już 7 czy 8 lat temu MSI dawało możliwość przywrócenia biosu z
dyskietki FDD.
Co do Asusa masz tu jeszcze fajne funkcje takie jak ASUS EZ Flash2 -
aktualizowanie biosu spod biosu :)

> Szeroka oferta, strona internetowa, jakość i ceny płyt Gigabyte, stawiają
> ich na czele stawki.

Ooo ... tutaj to Ty przesadzasz i trudno powiedzieć, że lekko :). Chyba
że masz jakąś inną definicję czoła stawki. Mogą przodować może w
sprzedaży płyt głównych w Polsce. Ale tak to jest przy tanich
producentach - ich rzeczy częściej się sprzedają. Fiat też ma dużą
sprzedać, Skoda ma duża sprzedać ale to auta flotowe i stąd taka liczba
sprzedanych egzemplarzy. Jeździłem ostatni w pracy skodą fabia - 3 gary
na dieslu pojemność 1400 ccm. Sporo tego sprzedano w Polsce ale nigdy
dla siebie bym tego nie kupił.

Nie przeszkadza mi to jednak śledzić ofert innych
> producentów (Asus, MSI), ponieważ są to główni gracze na rynku płyt
> i każda z firm ma lepsze i gorsze produkty.

I tu 100% się z tobą zgadzam !!!

--
AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D,  4GB A-Data EXTREME DDR2 800+