Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2

Autor: Wiesław <nawu_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 03 Feb 2010 - 15:07:39 MET

Dnia 02-02-2010 o 16:45:13 djs <djs@wyciach.poczta.onet.pl> napisał(a):

> Co najbardziej mnie urzekło to bios i funkcja ACC pozwalająca na wybór,
> który z dodatkowych rdzeni Phenoma II ma być aktywny.
> U pozostałych producentów odblokowujesz wszystkie rdzenie albo żadnego -
> tu masz wybór.

Nie masz racji. Tu jest funkcja ACC płyty Gigabyte GA-MA78LM-S2 za ok
200zł.
http://i45.tinypic.com/fm00oo.jpg
Asus M2A74-AM za tyle samo, nawet nie ma mostka SB710, który to umożliwia
:)

> Co do Gigabyte nie piszę mojej opinii jako człowiek uprzedzony do marki
> Gigabyte tylko jako użytkownik ich wyrobów. Miałem 2 płyty od Gigabyte i
> wystarczy mi na długi czas.

Właśnie, jeżeli były kiepskie to dobrze byłoby znać modele i omijać.

> Patrz wyżej o funkcji ACC. Poza tym DualBios jest nie potrzebny, gdy
> masz możliwość przywrócenia biosu z płyty cd/pendriva - ASUS CrashFree
> BIOS3. Już 7 czy 8 lat temu MSI dawało możliwość przywrócenia biosu z
> dyskietki FDD.
> Co do Asusa masz tu jeszcze fajne funkcje takie jak ASUS EZ Flash2 -
> aktualizowanie biosu spod biosu :)

Patrz wyżej o funkcji ACC :). DualBios to po prostu wygoda, która nic
nie kosztuje. Resztę posiada również konkurencja. Nawet aktualizowanie
biosu spod Windows :)

> Ooo ... tutaj to Ty przesadzasz i trudno powiedzieć, że lekko :). Chyba
> że masz jakąś inną definicję czoła stawki. Mogą przodować może w
> sprzedaży płyt głównych w Polsce. Ale tak to jest przy tanich
> producentach - ich rzeczy częściej się sprzedają. Fiat też ma dużą
> sprzedać, Skoda ma duża sprzedać ale to auta flotowe i stąd taka liczba
> sprzedanych egzemplarzy. Jeździłem ostatni w pracy skodą fabia - 3 gary
> na dieslu pojemność 1400 ccm. Sporo tego sprzedano w Polsce ale nigdy
> dla siebie bym tego nie kupił.

Ja znam polskie realia i w sumie do nich się odnoszę. W Polsce Gigabyte
ma podobno ok 50% rynku płyt głównych. Jeżeli uważasz, że Asus to drogi
producent to chyba źle się wstrzeliłeś w rynek kupując ich wyroby
z najtańszego segmentu. Myślisz, że masz inną mentalność niż polską ? :)
Wiadomo przecież, że jak ktoś liczy się z groszem to wybierze produkt
o najwyższym stosunku jakość/cena, a przynajmniej tak mu się wydaje.

A na światowym rynku? No cóż, producenci niechętnie podają dane.
Znalazłem notatkę za 2006 rok: http://www.crn.pl/art,Ceny-w-gore,23408
Z początku 2009r: http://www.iurl.pl/?NYOWg
Także i tutaj dominacja Asusa nie wydaje się tak oczywista. Szczególnie
gdyby odliczyć rynek chiński. Nie wydaje mi się jednak, aby to była
kwestia ilości sprzedanych egzemplarzy. Ja po prostu znam jakość płyt
Gigabyte i Asusa. Dlatego porównywanie do rynku samochodów wydaje mi się
bez sensu.

--
Wiesław
Opera Mail