Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Wed 03 Feb 2010 - 00:35:19 MET

Dnia 2.2.2010, djs napisał(a):

> Czy ja wiem czy przesadzam - może troszkę ;) Po prostu zaskoczył mnie
> poziom zarówno jakości samej płyty Asusa jak i oprogramowania do niej.
> Co najbardziej mnie urzekło to bios i funkcja ACC pozwalająca na wybór,
> który z dodatkowych rdzeni Phenoma II ma być aktywny.
> U pozostałych producentów odblokowujesz wszystkie rdzenie albo żadnego -
> tu masz wybór.

Jaki ten ASUS genialny. Wszystko fajnie tylko, że AFAIR ACC to właściwość
chipsetów AMD a nie żaden asusowy wymysł. A to jak to będzie wspierane w
BIOSie i pod jaką nazwą to już zupełna dowolność wśród producentów.
I nieprawdą jest, że tylko w ASUSie można wybierać, które konkretnie
rdzenie mają być odblokowywane, baaaa, prócz wł/wył można podkręcać każdy
z osobna (oczywiście nie bez ograniczeń - mowa o różnicach kilu procent).

> Co do Gigabyte nie piszę mojej opinii jako człowiek uprzedzony do marki
> Gigabyte tylko jako użytkownik ich wyrobów. Miałem 2 płyty od Gigabyte i
> wystarczy mi na długi czas. Już za pierwszym razem postanowiłem, że płyt
> od nich już nie kupię, ale dałem się przekonać reklamie i cenie. Gdy
> naciąłem się drugi raz to musiałbym być masochistą, żeby ponownie kupić
> Gigabyte.

Jakie to były modele konkretnie?

> Patrz wyżej o funkcji ACC. Poza tym DualBios jest nie potrzebny, gdy
> masz możliwość przywrócenia biosu z płyty cd/pendriva - ASUS CrashFree
> BIOS3.

Taaa, tylko trzeba wcześniej sobie ten BIOS tam nagrać. Jak tego nie
zrobiłeś i nie masz drugiego kompa pod ręką to nie wiem czy to takie
wygodne.
Ponadto każdy producent ma podobną funkcję tyle, że inaczej zwane.

> Już 7 czy 8 lat temu MSI dawało możliwość przywrócenia biosu z
> dyskietki FDD.

To nie MSI dawało tylko w *każdym* BIOSie bez wyjątku (pomijam jakieś
przykłady muzealnych eksponatów) jest bootblock, który pozwala właśnie na
"reanimację" z FDD i to AFAIR od dłuższego czasu niż 7 lat.

> Co do Asusa masz tu jeszcze fajne funkcje takie jak ASUS EZ Flash2 -
> aktualizowanie biosu spod biosu :)

Jest jeszcze jakiś współczesny BIOS, który nie ma tej/podobnej funkcji? ;D
W GB to AFAIR QFlash.

> Ooo ... tutaj to Ty przesadzasz i trudno powiedzieć, że lekko :). Chyba
> że masz jakąś inną definicję czoła stawki. Mogą przodować może w
> sprzedaży płyt głównych w Polsce.

Tak z ciekawości. Na podstawie jakich danych te wnioski? Jakieś linki?

> Ale tak to jest przy tanich
> producentach - ich rzeczy częściej się sprzedają. Fiat też ma dużą
> sprzedać, Skoda ma duża sprzedać ale to auta flotowe i stąd taka liczba
> sprzedanych egzemplarzy. Jeździłem ostatni w pracy skodą fabia - 3 gary
> na dieslu pojemność 1400 ccm. Sporo tego sprzedano w Polsce ale nigdy
> dla siebie bym tego nie kupił.

NTG, ale czego się spodziewałeś, że jako auto służbowe dostaniesz Ferrari?
;D

> Nie przeszkadza mi to jednak śledzić ofert innych
>
> I tu 100% się z tobą zgadzam !!!

A mi się wydaje, że nie śledzisz zbyt dokładnie bo nie bardzo znasz ofertę
konkurencji i wygląda mi jakbyś miał ASUSowe "klapki na oczach". ;D

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/