Pecet - jaki?

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak61_at_gazeta.pl>
Data: Sat 21 Nov 2009 - 23:33:32 MET

Wreszcie nadejszła wymiana sprzętu.
Co chce na nim robić? Kompletnie wszystko, ale tak naprawde to troche obrabiać
zdjęcia (Lightroom - ten to lubi się rozsiąść nawet na paru rdzeniach), troche
pograć (grafika będzie więc bardzo ważna) i to z wymagających zdań tyle. Reszta
będzie albo pomijalna, albo tak zaawansowana, że nawet atom by sobie poradził
;-)

Kwestia wyboru platformy: C2D/i5/i7?
AMD sobie daruję - z różnych względów.
Raczej i5/i7 - może i nawet i7 - pytanie który i jaka płyta? Konkrety i modele
mile widziane.

Obudowa albo CM Centurion RC-590, albo CM Storm Scout SGC-2000 - zasadniczo w
nosie mam te wszystkie okna i podświetlenia, ale tam dyski są cudownie chłodzone
i to mnie ujęło.
Zasilacz... cichy i taki co sam potrafi oddać trochę mocy - jakieś 400-500W
maks.

Kwestia ile RAMu i jakiego? A więc i5 czy i7? Raczej i7 więc 3x2GB?

No i grafika - oja nie wiem... Wolałbym GeForce'a, warunek, że musi być szybka,
jeśli się da to niekoniecznie głośna, ale buda będzie miała dobry przewiew więc
tragedii nie będzie. Wolałbym jakąś dobrą firmę, a nie eksperymentować z
noname'ami. Aha, musi mieć 2 wyjścia DVI-D (praca dwumonitorowa). Udźwignie
jakaś gry w 1920x1200?

Dyski już wybrałem.

Kasa: na całość mogę wydać ~4k. Może ciut więcej - dyski się do tego nie
wliczają.
Dyski wiem jakie, napęd BR mi na plaster, monitory mam.
Tak więc konkludując: mobo, pro, ram, grafika, buda, psu za ~4+k?

[Ma na tym stać albo XP 32-bit, albo Win7 64bit - albo i oba ;-)]

Wszelkie sugestie mile widziane.

Pozdrawiam i TIA,

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327