Re: nagle 4krotne zmniejszenie pojemnosci baterii

Autor: Feromon <fer0m0n_at_wp.pl>
Data: Sat 21 Nov 2009 - 21:15:32 MET

Użytkownik "m7marek" <m7marek@interia__.pl> napisał w wiadomości
news:he8v26$vhs$1@news.interia.pl...

> Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości

> Tak, była włożona, no może czasami za wczesnie wyciagałem wtyczkę zanim
> sie system zamknął.
> Jednak jedno ogniwo siadło, wiec zamówiłem trzecią (bo drugą wybrałem za
> dużą a nie chce zeby mi wystawało coś poza obrys laptopa). Na razie
> działam jeszcze na starej, troche wzrosła jej pojemnosc do 20Wh, po kilku
> cyklach ladowania/rozładowania., ale HP Battery Check wypisuje: "Health:
> Replace. One or more of the cells in the battery are not funtctioning
> [...]

Jak RZADKO na baterii, to bateria powinna leżeć na półce (w torbie)
naładowana 60-70%.
Jak nie, to raz na miesiąc rozładowanie baterii do pusta i ponowne
naładowanie.
Zdarza się uszkodzenie baterii powodujace zakłócenia i "sianie" przetwornicy
spowalniające komputer i "psujące" klawiaturę lub touchpad. Po wyjęciu aku
jak ręką odjął.
I nie licz, że aku wytrzyma dłużej, niż 2-3 lata... Być może wystarczy
wymiana pojedynczej celi.

Feromon