Re: dlaczego boot-cd żąda dyskietki ?

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Sat 21 Nov 2009 - 21:05:57 MET

Rysiek in news:he3r6i$ste$1@news2.ipartners.pl
[..............]
> być może (hipoteza) chce ci zapisać stary bios na flopie (niekiedy robi to
> z automatu - domyślna opcja.

byc moze; spotkalem sie juz z takim podejrzeniem; tylko że ja gdzies
czytalem [nie pamietam gdzie...; jakies forum], ze flashowanie tym akurat
plikiem firmware i wzietym wlasnie z tamtego miejsca udaje sie bez
dyskietki. Stad - wiedzac, ze to moze byc sensowna uwaga,ze potrzebna
dyskietka - jednak oczekiwalbym mozliwosci dzialania bez floppy...

> Jeśli tak jest, trzebaby to jakoś wyłączyć - może da się pogrzebać w pliku
> konfiguracyjnym - jakimś .bat czy czemkolwiek, co jest odpalane przy
> flashowaniu napędu i wyłączyć opcję backupu. a może są jakieś przełączniki
> wpisywane z linii poleceń?

zawartosc wypalonej boot-cd [z opcja emulacji dyskietki A:] jest nastepująca
[zawartosc graficznie dziele na dwie grupy: utworzone srodowisko dosowe i
pliki typowo do flashowania]:

     1.
AUTOEXEC.BAT
COMMAND.COM
DRVSPACE.BIN
IO.SYS
MSDOS.SYS

     2.
223.BAT
PXFER2.EXE
S2CP223.MOT
SP24018.cva
WSSP24108.txt

a nizej edycje plikow,ktore wyedytowac daja sie max prosto,pozostale nie
zawieraja [na 99%] nic, co w prosty sposob zwiazane jest z dyskietka a:]:

                        AUTOEXEC.BAT
@ECHO OFF
PATH=A:\DOS;A:\DFT;A:\;
223

                        223.BAT
pxfer2 s2cp223.mot

No to tyle.
- Widze oczywiscie powyzej to -> A:\, ale biore tez te opcje tworzenia
bootowalnej cd, czyli emulację dyskietki.
A pxfer2 raczej opcji nie ma, w kazdym razie nie udaje mi sie ich wykryc, np
droga /?.