Re: Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofn±æ?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 25 Oct 2009 - 21:51:00 MET

Dnia Sun, 25 Oct 2009 20:40:48 +0100, Mariusz Kruk napisa³(a):

> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
>
> E, akurat odczytywanie bezpo¶rednio z no¶nika jest IMHO wykonalne
> (pamiêtasz przes³uchy w magnetofonie z poprzedniego nagrania na
> kasecie?). Tyle, ¿e pieroñsko upierdliwe przy wspó³æzesnych dyskach.
> I przez to pewnie pieroñsko drogie.

Wiem, ¿e to jest mo¿liwe, ale nie tylko pieruñsko drogie ale i
skomplikowane (wymaga odczytu talerzy znacznie czulszymi g³owicami ni¿
te, które s± fabrycznie wbudowane w napêd). No i niezmiernie w±tpiê,
¿eby da³o siê w ten sposób odczytaæ pe³ne pliki. Sukcesem bêdzie odczyt
poprawnych informacji z pojedynczych sektorów, które przy pomocy jakiej¶
pieruñsko wyrafinowanej aplikacji od biedy mo¿na ewentualnie posk³adaæ w
pojedyncze pliki. Co prawda takie sektory te¿ czasem zawieraj± cenne
dane (has³a, certyfikaty), na których odtworzeniu userowi mo¿e bardzo
zale¿eæ, no ale od tego do "odzyskania danych po 29 zerowaniu" droga
jeszcze jakby hmmm daleka.

Poza tym wszystko zale¿y od tego, w jaki sposób fizycznie przebiega
operacja, któr± user nazywa "zerowaniem dysku". Tu przede wszystkim mo¿e
tkwiæ ¼ród³o nieporozumienia.

P.S. Wiesz co - przypomnia³ mi siê pewien post na ten temat z forum
elektroda.pl: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic829522.html

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/