Re: Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofn±æ?

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Sun 25 Oct 2009 - 21:56:18 MET

On Sun, 25 Oct 2009 20:34:32 +0100, Michal Kawecki <kkwinto@o2.px>
wrote:

>Nie mam powodu ¿eby Ci nie ufaæ, pod warunkiem, ¿e podasz w jaki sposób
>zosta³y one wyzerowane.

narzedziem z disk utilities (zero out?) ze starego macOSa. nie byl to
moj dysk, ja tylko zaproponowalem rozwiazanie i firme. to byl
przenosny dysk bodaj 40MB, z czego zapisanych bylo jedynie ok. 12MB.
nie byla to tez firma on-track, bo jeszcze wtedy chyba jej na swiecie
nie bylo, ale podobna i pewnie podobnie droga.
odtwarzanie nadpisanej informacji dziala, jak Mariusz Kruk zauwazyl,
na zasadzie podobnej do przesluchow na tasmie mangetofonowej. wlasnie
z tych przesluchow odtwarza sie skasowana lub nadpisana informacje.
jest to operacja kosztowana i raczej nie do przeprowadzenia w domu, bo
wymaga zastoswoania innych glowic.

>Z drugiej strony, anonim o nicku rs nie jest
>bynajmniej wiarygodnym ¼ród³em informacji, no ale sam to pewnie
>rozumiesz...

w tym wypadku nie interesuje mnie, zeby ci cokolwiek udowadniac. jesli
sie uprzesz, to wlasciwie nie ma sposobu, zebym cokolwiek udowodnil,
nie angazujac w to masy czasu i pewnie kosztow, a to i tak nie do
konca pewne. chcialem tylko sie dowiedziec jakie sa dla ciebie
wiarygodne przypadki.
btw. <rs> nie jest do konca anonimem. prawie tak samo malo mowiace na
usenecie jest poslugiwanie sie imieniem i nazwiskiem (czy aby na pewno
prawdziwym). w obydwu wypadkach (jesli nie poslugujemy sie jakimis
zmylkami) wystarczy nie wiecej jak 30sek, zeby miec, mniej wiecej,
pojecie z kim ma sie do czynienia. <rs>