Re: Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofnąć?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sun 25 Oct 2009 - 22:41:19 MET

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
>Wiem, ¿e to jest mo¿liwe, ale nie tylko pieruñsko drogie ale i
>skomplikowane (wymaga odczytu talerzy znacznie czulszymi g³owicami ni¿
>te, które s± fabrycznie wbudowane w napêd). No i niezmiernie w±tpiê,
>¿eby da³o siê w ten sposób odczytaæ pe³ne pliki. Sukcesem bêdzie odczyt
>poprawnych informacji z pojedynczych sektorów, które przy pomocy jakiej¶
>pieruñsko wyrafinowanej aplikacji od biedy mo¿na ewentualnie posk³adaæ w
>pojedyncze pliki.

Podejrzewam, ¿e to zale¿y od tego na ile ró¿ne od naturalnego szumu
nierówno¶ci w zapisie generuje pozosta³o¶æ po poprzednim.
Tego po prostu nie wiem.

>Poza tym wszystko zale¿y od tego, w jaki sposób fizycznie przebiega
>operacja, któr± user nazywa "zerowaniem dysku". Tu przede wszystkim mo¿e
>tkwiæ ¼ród³o nieporozumienia.
>
>P.S. Wiesz co - przypomnia³ mi siê pewien post na ten temat z forum
>elektroda.pl: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic829522.html

Hmm... parê faktycznie sensownych argumentów tam jest poruszonych.
Choæ jednak mam wra¿enie, ¿e - przynajmniej teoretycznie - da³oby siê to
zrobiæ (chocia¿ musia³oby to byæ pieroñsko^2 drogie ;->)

A to, ¿e odzyskiwanie danych z uszkodzonych dysków to zupe³nie ró¿na
para gumofilców, to insza inszo¶æ.

--
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d'