Re: print serwer wi-fi

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Thu 01 Oct 2009 - 08:37:08 MET DST

news:2009093021303300@grush.one.pl...

> Możesz wyjaśnić, dlaczego szeroko stosowane rozwiązanie jest
> według Ciebie "protezą"?

Szeroko stosowane? Do tej nazwy raczej pasują karty sieciowe montowane w
drukarkach. One działają bez pudła. Nie mówiąc już o możliwościach
konfiguracyjnych i zakresie informacji dostępnych przez wbudowaną stronę
www. Serwery, jeśli już działąją, to mają tylko drobną część z tych
możliwości.

> Serwer nic nie musi rozumieć. To drukarka musi mieć własną
> "inteligencję". A większość *drukarek* to właśnie *protezy*,
> sterowane prawie co do impulsu elektrycznego przez komputer.

Niemniej jednak takie drukarki też dają się obsługiwać sieciowo. A na
dodatek są sporo tańsze od modeli z procesorem rastrującym.

> Krótko mówiąc -- tylko *przyzwoite* drukarki z własnym mikro-
> procesorem, pamięcią i interpreterem jakiegoś języka opisu
> strony (PDL) nadają się do stosowania w sieci, a więc i do
> podłączania do print-serwerów. Nie należy liczyć, że kupi się
> drukarkę za 300 zł i podłączy do serwera wydruku.

To jest dość archaiczny punkt widzenia. Z czasów, kiedy sieciówka do
drukarki kosztowała majątek. Dziś drukarka z wifi nie jest aż o tyle droższa
żeby się opłacało rozwiazanie z osobnym serwerem. I to jest dziś
rozwiązaniem "nadającym się do sieci", tańszym, lepszym i bardziej pewnym od
osobnej drukarki i serwera druku.

Tylko z jednym aspektem Twojej opinii mogę się zgodzić. Komunikacja przez
PDL mniej obciąża sieć i to może stać się krytycznym parametrem w niektórych
sytuacjach. Ale to akurat obowiązuje zarówno w instalacji z serwerem jak i
bez niego.