Re: print serwer wi-fi

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu 01 Oct 2009 - 17:49:34 MET DST

On Wed, 30 Sep 2009 23:30:34 +0200, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

>Możesz wyjaśnić, dlaczego szeroko stosowane rozwiązanie jest
>według Ciebie "protezą"?

Zapewne wzial to stad ze zna w wiekszosci tanie drukarki ktore maja
USB i nie obsluguja zadnego w miare standardowego jezyka opisu strony.
Tak w skrocie to zwykle bezproblemowo dzialaja starsze rozwiazania
oparte na Centronicsie - tyle ze coraz mniej drukarek je wspiera. Siec
w drukarkach to tez w wiekszosci printserwery tyle ze dedykowane i
zwykle wbudowane. Karty sieciowe ktore nie sa printserwerami i jest on
de facto emulowany przez sterownik w systemie operacyjnym, zdarzaja
sie dosc rzadko - tak z pamieci kojarze HP LaserJet Color 2600. W
duzym uproszczeniu mozna przyjac ze wszelakie WinDrukarki spowoduja
klopoty.

A co do autora watku: uzywalem przez pewien czas starszego Canona
i4300 z portem USB podlaczonym do routera bezprzewodowego Asus
WGL-500, uzywam z jakims prinserwerem Linksysa Samsunga CLP510,.
Drugiego takiego Samsunga z tanim printserwerem Edimaxa. Natomiast nie
udalo mi sie zmusic do pracy z printserwerem taniego HP LaseJeta 1020.
Poza tym z dodatkowymi lub wbudowanymi printserwerami mam kilkanascie
drukarek - glownie po kabelku. HP, Canon, Samsung, Xerox, jakies
Delle, jakiś komajn Gebertnera. Po konfiguracji zero problemow.

Zdrowko