Re: print serwer wi-fi

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 10 Oct 2009 - 13:51:06 MET DST

MC pisze:

> Szeroko stosowane? Do tej nazwy raczej pasują karty sieciowe montowane w
> drukarkach. One działają bez pudła. Nie mówiąc już o możliwościach

To *też* są print-serwery. Ba, niektóre drukarki fabrycznie
mają moduły sieciowe *zewnętrzne*, a nie wbudowane do środka.
Po prostu wersja 'n' drukarki ma w pudełku dołączony print-
serwer.

> konfiguracyjnych i zakresie informacji dostępnych przez wbudowaną stronę
> www. Serwery, jeśli już działąją, to mają tylko drobną część z tych
> możliwości.

Wręcz przeciwnie. Jeżeli chodzi o konfigurację, niezależne
print-serwery często biją na głowę wbudowane karty sieciowe.

> Niemniej jednak takie drukarki też dają się obsługiwać sieciowo. A na
> dodatek są sporo tańsze od modeli z procesorem rastrującym.

Czasem się dają. Ale często nie bez kłopotów, a szczególnie
gdy wychodzi nowy system operacyjny, do którego producent
drukarki nie raczy wypuścić sterowników.

W przypadku PCL czy PostScriptu nie ma tego problemu.

> To jest dość archaiczny punkt widzenia. Z czasów, kiedy sieciówka do
> drukarki kosztowała majątek. Dziś drukarka z wifi nie jest aż o tyle
> droższa żeby się opłacało rozwiazanie z osobnym serwerem. I to jest dziś

No wiesz, dwa lata temu patrzyłem za przyzwoitym print-serwe-
rem i poniżej 400 zł nic się nie dało znaleźć. Nawet i dzis-
siaj laserówka w wersji 'n' jest zazwyczaj o jakieś 200 zł
droższa, niż osobista USB.

Poza tym, pomyśl sobie na przykład o rozwiązaniach wielo-
drukarkowych. Jednym print-serwerem wieloportowym można
obsłużyć pulę kilku drukarek i dowolnie rozdzielać obcią-
żenie. Takie print-serwery potrafią kosztować tyle, co
przyzwoita drukarka.

> Tylko z jednym aspektem Twojej opinii mogę się zgodzić. Komunikacja
> przez PDL mniej obciąża sieć i to może stać się krytycznym parametrem w
> niektórych sytuacjach. Ale to akurat obowiązuje zarówno w instalacji z
> serwerem jak i bez niego.

No akurat PDL może być *bardziej* obciążający sieć, więc
nie wiem, czemu akurat zwróciłeś się w tę stronę ze swoim
komentarzem.

|                 |  Politechnika Śląska                   |