Re: Czym sprawdzić łączność sieci?

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Sat 26 Sep 2009 - 15:44:35 MET DST

Piotr Dworak wrote:
> Witam,
> sorki za głupio napisany temat, ale mam świeżo położone kable sieciowe w
> całym domu, jeszcze nie zatynkowane, ale zanim nadejda tynki wolałbym
> sprawdzić czy wszystko działa. Jest jakis miernik na rynku, albo sposób
> by sprawdzic czy kable nie są uszkodzone albo cuś? Bo jak juz tynki bedą
> a coś nie będzie działać to pozostanie mi wi-fi, a tego wolałbym uniknąć.
> Zaznaczam, że w miejscu budowy jeszcze nie mam połączenia internetowego.

Jak już Ci napisano, w większości przypadków wystarczy sprawdzenie, czy
nie ma zwarć i czy zamyka się obwód (na takiej zasadzie działa
podstawowy tester za 20zł). Wymaga to natomiast "zarobienia" końcówek
(zaciskarka + wtyczki RJ45). Jak Ci się nie chce bawić, możesz też
zrobić domową metodą, na żaróweczke ;-) (obierasz żyły z odrobiny
izolacji, dwie z nich zakładasz na np. blaszki płaskiej baterii, z
drugiej strony odbiornik i przy okazji sprawdzasz, czy nei zaświeci na
innej żyle, czyli zwarcie).

Pamiętaj też, że to nie sprawdzi "jakości" położenia kabla, ale mocno
trzeba się namęczyć, żeby nie uzyskać 100Mbit (pamiętaj, że zapominając
o standardzie można wykorzystać praktycznie każdą żyłę, gdy któraś się
uszkodziła).

p.s. w dzisiejszych czasach to chyba bym jednak się zdecydował na
kładzenie kabli w ramach pionu/piętra, tak to ustawiał AP.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,