Re: Czym sprawdzić łączność sieci?

Autor: Krzysztof Kucharski <szpunk_BEZTEGO__at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 26 Sep 2009 - 14:35:17 MET DST

Użytkownik "Piotr Dworak" <piotrdworak@interia.pl> napisał w wiadomości
news:h9kso7$63p$1@news.mm.pl...

Witam

[...]
> sorki za głupio napisany temat, ale mam świeżo położone kable sieciowe w
> całym domu, jeszcze nie zatynkowane, ale zanim nadejda tynki wolałbym
> sprawdzić czy wszystko działa. Jest jakis miernik na rynku, albo sposób by
> sprawdzic czy kable nie są uszkodzone albo cuś? Bo jak juz tynki bedą a
> coś nie będzie działać to pozostanie mi wi-fi, a tego wolałbym uniknąć.
> Zaznaczam, że w miejscu budowy jeszcze nie mam połączenia internetowego.
[...]

Według mnie wystarczy tak "zaawansowane technicznie" urządzenie, jak bateria
płaska 3R12 + stosowna żarówka. Serio!. Po jednej stronie kabla należy
zewrzeć ze sobą przewody z danej pary, np. zielony z biało-zielonym,
niebieski z biało-niebieskim itd. Po drugiej stronie włączyć szeregowo
"tester". Sprawdzenie wszystkich par to sprawa 1-2 minut. Opisywany sposób
jest sprawdzony. W praktyce nie zdarzyło mi się, żeby kabel "przedzwoniony"
w ten sposób sprawiał jakiekolwiek problemy w eksploatacji. Wszelkie
nieprawidłowości wynikają z reguły z nieprawidlowego zakończenia kabla -
wtyki, gniazda naścienne itp.
Na koniec - właściwymi miejscami do zamieszczenia takiego pytania są grupy
poświęcone sieciom (np. pl.comp.sieci).

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski