Re: komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?

Autor: BQB <adres_at_anty.spamowy.com.invalid>
Data: Wed 15 Jul 2009 - 21:00:38 MET DST

Wiesław pisze:

> Tego, gdzie jest ślepa ścieżka nikt nie przewidzi. Można natomiast z
> obserwacji
> rynku coś wywnioskować. Epizod z podstawkami 754 i 939 nie trwał długo i
> nie były
> one zgodne ani wstecz ni w przód. Teraz sytuacja ma się inaczej. Mamy masę
> procesorów na dwie podstawki, a AMD podobno w najbliższym czasie ma zamiar
> wydać kilkanaście nowych procesorów. To świadczyć może o tym, że AM3
> pójdzie
> raczej drogą Socket A.

Jak kupowałem płytę na 939 wraz z procesorem AMD64 3000+ na jądrze
Venice, to właśnie podstawka 939 miała żyć równie długo jak socket A. A
nic z tego nie wyszło.

> Pisząc "przyszłościowa" miałem na myśli głownie pamięć (można za jakiś
> czas dokupić
> kiedy już będzie pewnie tańsza od dwujek), a podzespoły możemy sobie
> wymienić lub nie.
> Bo tak naprawdę, czym ryzykujemy? Przecież płyty i procesory pod AM2 i
> AM3 można kupić
> w tej samej cenie.

Pamięć DDR3 będzie tańsza od DDR2. Ale pewnie pojawi się DDR4 i plan
weźmie w łeb.

> Jeżeli ktoś lubi często wymieniać sprzęt to proszę bardzo,"tanio, ale
> zawsze krok z tyłu"

Jak po np 3 latach wymienię sobie sprzęt, na kolejny nowszy ale o krok w
tył od tego co będzie na topie, to i tak będę miał sprzęt szybszy od
tego co dziś kupi się na przyszłość.

> Tutaj natomiast ma służyć kilka lat i być wydajny, ponieważ służy do
> pracy. Dla kogoś kto
> nie ma ochoty grzebać w "komputerach" prościej jest coś dołożyć niż
> wymienić.

Te kilka lat to ile? Płyty mają zazwyczaj 3-4 sloty na pamięć,
ograniczenie co do wielkości w jednym module i odgórne ograniczenie co
do wielkości pamięci całkowitej - obecnie najczęściej 8 GB.

> Jeżeli natomiast twierdzicie, że dla Adobe wielordzeniowy procesor to
> dwurdzeniowiec, to
> rzeczywiście twórca wątku nie ma co pchać się w quady.

Leniwi programiści, którym nie chce się modyfikować programu, bo
musieliby go całkowicie od nowa napisać. W końcu będą zmuszeni do
napisania programu w odpowiedni sposób, ale na razie nie muszą - brak
prężnej konkurencji.