Re: komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?

Autor: Wiesław <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Wed 15 Jul 2009 - 18:46:46 MET DST

Dnia 15-07-2009 o 03:03 BQB napisał na pl.comp.pecet:

> A ja uważam, że najlepiej nie inwestować w "przyszłościowe" zestawy, bo
> czasami może być to ślepa ścieżka - jak RIMM. Lepiej kupić coś na teraz
> i za jakiś czas kupić znów coś na teraz - wyjdzie taniej i będzie
> wydajniejsze. I co lepiej było brać przyszłościowy zestaw?

Tego, gdzie jest ślepa ścieżka nikt nie przewidzi. Można natomiast z
obserwacji
rynku coś wywnioskować. Epizod z podstawkami 754 i 939 nie trwał długo i
nie były
one zgodne ani wstecz ni w przód. Teraz sytuacja ma się inaczej. Mamy masę
procesorów na dwie podstawki, a AMD podobno w najbliższym czasie ma zamiar
wydać kilkanaście nowych procesorów. To świadczyć może o tym, że AM3
pójdzie
raczej drogą Socket A.
Pisząc "przyszłościowa" miałem na myśli głownie pamięć (można za jakiś
czas dokupić
kiedy już będzie pewnie tańsza od dwujek), a podzespoły możemy sobie
wymienić lub nie.
Bo tak naprawdę, czym ryzykujemy? Przecież płyty i procesory pod AM2 i AM3
można kupić
w tej samej cenie.
Jeżeli ktoś lubi często wymieniać sprzęt to proszę bardzo,"tanio, ale
zawsze krok z tyłu"
Tutaj natomiast ma służyć kilka lat i być wydajny, ponieważ służy do
pracy. Dla kogoś kto
nie ma ochoty grzebać w "komputerach" prościej jest coś dołożyć niż
wymienić.

Jeżeli natomiast twierdzicie, że dla Adobe wielordzeniowy procesor to
dwurdzeniowiec, to
rzeczywiście twórca wątku nie ma co pchać się w quady.

Pozdrawiam

--
Wiesław
Opera Mail