Re: komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?

Autor: Wiesław <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Thu 16 Jul 2009 - 16:46:40 MET DST

Dnia 15-07-2009 o 21:00 BQB napisał na pl.comp.pecet:

> Te kilka lat to ile? Płyty mają zazwyczaj 3-4 sloty na pamięć,
> ograniczenie co do wielkości w jednym module i odgórne ograniczenie co
> do wielkości pamięci całkowitej - obecnie najczęściej 8 GB.

Ktoś tutaj udowadniał, że oprogramowanie zmienia się bardzo rzadko,
bo się nie opłaca. Myślę, że spokojnie 6-8 lat. Jesteś generację do
tyłu to nie wiesz, że obecnie 16 GB :)

> Jak kupowałem płytę na 939 wraz z procesorem AMD64 3000+ na jądrze
> Venice, to właśnie podstawka 939 miała żyć równie długo jak socket A. A
> nic z tego nie wyszło.
>
> Pamięć DDR3 będzie tańsza od DDR2. Ale pewnie pojawi się DDR4 i plan
> weźmie w łeb.
>
> Jak po np 3 latach wymienię sobie sprzęt, na kolejny nowszy ale o krok w
> tył od tego co będzie na topie, to i tak będę miał sprzęt szybszy od
> tego co dziś kupi się na przyszłość.

A jak ja sobie wymienię po 5 latach to będę miał szybszy od Twojego
trzy razy.
To ja się dziwię, że z takim podejściem w ogóle coś zmieniasz. Przecież
za rok to samo będzie tańsze, albo lepsze w tej cenie, a za dwa...
A ja naiwny zawsze starałem się wybierać sprzęt z najkorzystniejszym
stosunkiem ceny do wydajności/jakości.

--
Wiesław
Opera Mail