Re: CF 300x porównywalna do HDD IDE co do szybkości?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 12 Jul 2009 - 19:17:34 MET DST

W dniu 12.07.2009 16:55, Alojzy Zakalec pisze:

> Twój ton sugeruje, że wiesz o czymś czego ja nie wiem? Co więc
> oznacza?

Że gwarancja przestaje obowiązywać w momencie wyjścia
danego elementu z produkcji lub oferty producenta.

> Wiesz, niektórzy w ogóle uważają, że takie "produkty" jak linuks to
> całe są jedną wielką prowizorką ;)

A niektórzy, że Windows tak samo ;)

> Prosiłbym o dalsze szczegóły, czy na pewno nie da się tego obejść? W
> linuksie da się sporo...

Wywołanie sync() *musi* skutkować zapisaniem danych na
nośniku. Aplikacja wywołująca tę funkcję ma mieć pewność,
że może "paść" lub wyłączyć komputer i dane się nie stracą.

Z kolei systemy plików mogą na różne sposoby zarządzać
pamięcią podręczną stron. Ext3 co 5 sekund zrzuca wszystkie
dane na nośnik. Ext4 robi to dużo rzadziej (30-60 sekund)
i w efekcie źle napisane aplikacje tracą dane w momencie
zaniku zasilania lub zawieszenia się komputera.

Oczywiście ext3 i ext4 honorują odwołania do sync() i ap-
likacja ma wybór, czy zrzuca dane natychmiast sama, czy
czeka na system plików.

Wydłużenie okresu zrzucania wymagałoby zastosowania jakie-
goś dwupoziomowego systemu plików działającego jak RAM-dysk
z drugoplanowym buforem na nośniku fizycznym. Nie wiem, czy
się tak opłaca kombinować.

> I dlatego nie pobierają kilku Wat mocy...

To nie jest takie istotne w sumie. Różnice nie są wielkie.

> BTW. A co myślisz o tych Transcendach:
> http://www.transcendusa.com/Products/ModDetail.asp?ModNo=177
> powiedzmy MLC, gdyż nie będąc pewien to taki 32GB MLC wydaje się
> rozsądnym kompromisem między ceną a pojemnością.

Nie mam doświadczenia z konkretnymi modelami.

|                 |  Politechnika Śląska                   |